L’assignatura d’anglés és fonamental per a la formació dels nostres alumnes en un món cada vegada més globalitzat, on la diversitat cultural i la comunicació universal són determinants. En el nostre centre, oferim els recursos i el suport necessaris per a acompanyar als estudiants en el seu procés d’aprenentatge, promovent l’ús pràctic de l’idioma en contextos reals. El nostre objectiu és que adquirisquen un nivell funcional d’anglés que els permeta créixer intel·lectualment, contribuint així a la seua formació com a ciutadans competents i preparats per als reptes del segle XXI.
PROFESSORAT DEL DEPARTAMENT
- Juan Lavernia Artola professor i Cap d’estudis
- Guadalupe Eneme Efua professora
- Eva Miró Juan, professora, tutora de 1rC i Cap de departament
- Jordi Pastor Montalva, professor i tutor de 1r Bat
- Laura Querol Forès, professora i tutora de2n Batxiller
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Els criteris d’avaluació per a tots els nivells i cursos queden recollits en la següent taula, excepte l’instrument de la llibreta que a partir de 4 ESO no es considerarà part de la nota de l’assignatura:
PARTS | COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES | INSTRUMENTS D’AVALUACIÓ |
ESCOLTAR (25%) | Comprensió oral Multilingüisme i interculturalitat | Activitats comprensió oral (informació general i específica) Rúbrica interculturalitat Llibreta |
PARLAR (25%) | Expressió oral Interacció oral Mediació oral Multilingüisme i interculturalitat | Monòleg Diàleg Activitats mediació Rúbrica interculturalitat Llibreta |
LLEGIR (25%) | Comprensió escrita Multilingüisme i interculturalitat | Activitats comprensió lectora (informació general i específica) Rúbrica interculturalitat Llibreta |
ESCRIURE (25%) | Expressió escrita Mediació escrita Multilingüisme i interculturalitat | Activitats producció escrita Activitats mediació Rúbrica interculturalitat Llibreta |
Cadascuna de la mitjana d’estes 4 parts a la taula ha de tindre una puntuació mínima de 3,5 per a poder fer el càlcul de la mitjana del trimestre. En el cas que alguna de les parts estiguera per davall de 3,5, l’assignatura estaria suspesa amb un 4 en eixe trimestre.
El pes per avaluacions i les ponderacions per a final de curs seran les següents:
- 1a Avaluació: 15 %
- 2a Avaluació: 25 %
- 3a Avaluació: 60 %
Els arredoniments per a tots els nivells en la publicació de notes seran a partir de 8 dècimes a l’alça, per eixample si l’alumne trau 4,8 es convertix en 5. Si la seua puntuació és de 4,7 es quedaria en un 4.
L’alumnat de batxiller sol aprovaria en cas de traure almenys 5 i arredonirien notes seguint la norma general però sol a partir de 5.
MATÈRIA PENDENT
El pla de recuperació per a l’alumnat de 2n ESO, 3r ESO i 4r ESO i 1r BATXILLER amb anglés pendent:
Durant el curs 2024-25 l’alumnat amb la matèria pendent d’un curs o cursos anteriors, realitzarà una sèrie de tasques per a aprovar-la (dossier d’activitats). El professorat farà seguiment de l’alumnat amb pendents. Per a recuperar la matèria pendent d’anglés tenim dos vies:
Via 1: Entrega del dossier i superar 1a i 2a avaluació del curs en què està matriculat. En este cas obtindria una qualificació de 5.
Via 2: Entrega del dossier i superar la prova en la convocatòria de recuperació de pendents que cada professor comunicarà als seus alumnes i es durà a terme durant el mes d’abril dins de l’horari amb el seu grup.
LLIBRES DE LECTURA
Els llibres de lectura proposats per a treballar este curs per nivells seran els següents:
- 1r ESO: A Bear called Paddington by Michael Bond ISBN 978-0-00-717416-4
- 2n ESO: All about the USA and Tales of the Alhambra. Ed. Burlington
- 3r ESO: Three Child Rulers and All About Ireland. Ed. Burlington
- 3r PDC: Cathy’s Dreams and British Myths and Legends. Ed. Burlington.
- 4r ESO: Dracula and All About India. Ed.Burlington.
- 4r PDC: All About South Africa. Ed. Burlington
- 1r Batxiller: Cervantes Meets Shakespeare and Murder on the Beach. Ed. Burlington
- 2n Batxiller: The Woman in White. Ed. Burlington