A l’IES Maria Carbonell i Sánchez “alcem el cap” i “alcem la veu”. 8M: Dia Internacional de les Dones.

Actualment, el feminisme segueix reivindicant la necessitat de que la igualtat siga una realitat. Estudis recents mostren que les dones encara no han adquirit eixa igualtat efectiva entre elles i els homes en totes les esferes. De fet, l’augment de la violència masclista en les últimes dècadesno és més que una trista prova de la situació que estem vivint.

Per aquest motiu, avui 8 de març, des de l’IES Maria Carbonell i Sánchez, hem posat el concepte d’IGUALTAT com a punt central d’una activitat que hem preparat amb moltes ganes i il·lusió: ‘MURAL: ALCEM EL CAP’. Aquesta activitat ens ha ajudat a comprendre millor què significa el concepte d’IGUALTAT d’oportunitats, tot fomentant un canvi en les actituds, els comportaments i els estereotips de gènere.

D’una altra banda, les i els alumnes de 1ESO han ‘alçat la veu’ a través d’una  actuació de percussió corporal a l’hora del pati, organitzada pel departament de música, amb la cançó de Maria Faubel.

Per últim, compartim amb tota la comunitat educativa el FANZINE escolar d’enguany, organitzat per l’Ajuntament de Benetússer. Han participatdiferents tutories i grups i han creat des de role-plays (2ESO) i fotobrodats (4ESO), a una llista d’SPOTIFY de cançons per la igualtat (1ESO) i un ranking de les millors pelis, sèries i videojocs feministes (1BAT). Estan genial! Podeu veure tot el que han fet a continuació:

TREBALL FET PEL NOSTRE ALUMNAT PER AL FANZINE.

El missatge és clar:

Cal prendre consciència de la necessitat de reivindicar la igualtat en la nostra societat i eliminar definitivamente les bretxes de gènere.