Accés a Batxillerat

Accés a BATXILLERAT de l’alumnat procedent de sistemes educatius estrangers

L’alumnat procedent de sistemes educatius estrangers que sol·liciten incorporar-se al sistema educatiu espanyol en 1r o 2n de Batxillerat en el nostre centre, el requisit d’accés del qual és estar en possessió del títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria, haurà de sol·licitar prèviament l’homologació dels seus estudis a l’estranger (competència exclusiva de l’Estat) en la Subdelegació del Govern de València.

Formes de presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida:

• Telemàticament, a través de la pàgina web del Ministeri d’Educació: Click açi, o

• Presencialment, recomanem presentar-ho en la Unitat de Registre de la Subdelegació del Govern de València, mitjançant cita prèvia: Click açi per a cita prèvia

Quan el/la interessat/a presente la sol·licitud en la Unitat de registre de la Subdelegació del Govern, ha de demanar que li segellen en la unitat de registre el “volant per a la inscripció condicional en centres docents o en exàmens oficials”. Aquest volant permetrà la inscripció per al procés d’admissió/matriculació, en els mateixos termes que si l’homologació o convalidació haguera sigut concedida, encara que amb caràcter condicional i pel termini fixat a baix, fins que es produïsca la resolució expressa de l’expedient.

Formularis per a la presentació presencial de la sol·licitud:

Consultes concretes sobre el procediment d’homologació/convalidació i de la documentació a presentar:

• Correu electrònic de l’ALTA INSPECCIÓ de València: educacion.valencia@correo.gob.es

Enllaç a la informació general del procediment: Click açi

Enllaç a la informació específica per països del Ministeri d’Educació: Click açi

Més informació ….

Nota mitjana provisional a l’efecte d’admissió:

En el cas en què el procediment d’homologació no haja conclòs i l’alumnat participe en un procediment d’admissió a Batxillerat, pot aportar el volant d’inscripció condicional segellat per la unitat de registre en què haja presentat la sol·licitud d’homologació. En aquest cas, la nota mitjana provisional serà un 5. El/la interessat/a podrà presentar la credencial d’homologació en el moment en què se li expedisca, per haver finalitzat el procediment d’homologació, sempre que siga anterior a la publicació del llistat definitiu d’alumnat admés i no admés.

Nota mitjana definitiva:

La nota mitjana de l’etapa d’ESO de l’alumnat que ha finalitzat els seus estudis de secundària obligatòria en un sistema educatiu estranger serà la que conste en la credencial d’homologació expedida pel Ministeri d’Educació i Formació Professional després de la resolució expressa de l’expedient.

Resolució desfavorable:

En el cas que l’homologació o convalidació no es resolga favorablement, la inscripció condicional quedarà sense efectes així com també els resultats dels exàmens realitzats.

Terminis màxims de vigència del volant d’inscripció condicional:

• Per a la inscripció condicional, sis mesos comptats a partir de la data en què va ser segellat per la Unitat de Registre.
  • Una vegada realitzada la inscripció condicional, el volant mantindrà la seua vigència únicament durant el curs acadèmic en el qual s’haja realitzat aquesta inscripció, fins a la data de la signatura de l’acta d’avaluació final.

Termini per a la resolució dels expedients d’homologació o convalidació:

Tres mesos, a comptar des de la data en què l’expedient es trobe correctament emplenat. La falta de resolució en termini dels expedients d’homologació té efectes desestimatoris.