| Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica I | Departament: Informàtica |
| 👨🏼💻 Programa les teues pròpies aplicacions aprenent amb entorns de programació per blocs com a Escratx 😼. Simplifica els teus problemes del dia a dia i crea els teus propis jocs 🎮 mentres aprens com funciona un ordinador 🖥️ per dins alhora que executa les teues ordes. 🫡 🧠 Utilitza la Intel·ligència Artificial per a crear contingut, ja siga textual 📃, visual 📺 o sonor 🔊. Aprén com les noves IAs poden ajudar-te amb les teues tasques diàries, així com els riscos relacionats amb l’abús d’estes. 🤖 Dissenya i programa robots 🦾 mitjançant targetes microcontroladores micro:bit. Coneix els seus sensors, actuadors i tots els projectes que es poden desenrotllar gràcies a estes xicotetes plaques, perfectes per a aprendre robòtica des de zero 📈. Aprén com programar l’enllumenat públic 💡, l’aire condicionat de la teua casa 🌬️ o la seguretat d’un banc 💰 amb unes simples targetes micro:bit. No és necessari haver cursat Informàtica en cursos anteriors ja que es treballa amb multinivell de manera que cada alumna o alumne puga avançar en funció de les seues capacitats i coneixements previs. | |
| Taller d’Aprofundiment: Matemàtiques Avançades | Departament: Matemàtiques |
| Esta assignatura està pensada per a alumnat amb un bon nivell en l’assignatura de matemàtiques. L’objectiu és ampliar els coneixements de l’assignatura més enllà del currículum de 2n d’ESO. Per a cursar esta assignatura és recomanable un nivell alt (almenys un Notable) en l’assignatura de Matemàtiques del curs anterior. | |
| Art i Mitologies II | Departament: Geografia i Història |
| En les expressions artístiques de l’Edat mitjana i del Renaixement, el món dels brolladors de l’Antiguitat i de les sagues del nord d’Europa, són considerades importants fonts històriques. Els artistes van reinterpretar els mites adaptant i reimaginant les narracions mitològiques perquè van encaixar amb els temes cristians. Estes reinterpretacions, oferixen informació sobre els fets que es van desenrotllar i les seues causes i conseqüències. D’ací la importància de conéixer i comprendre les mitologies i la representació que fa l’artista d’elles. | |
| Emprenedoria social i sostenible | Departament: Economia |
| La finalitat d’esta matèria és introduir a l’alumnat en l’autoconeixement, en el món empresarial i en la gestió de les seues finances personals. Que l’alumnat aconseguisca capacitats relacionades amb la creativitat i l’esperit innovador, la valoració de les idees com a motor per a detectar oportunitats de negocis viables i sostenibles i el desenrotllament d’una cultura financera bàsica que li permeta actuar amb sentit crític i responsabilitat. | |
| Taller de Tecnologia i Robòtica: Construïx, Experimenta i Crea | Departament: Tecnologia |
| En este taller de tecnologia per a 2n d’ESO, et convertiràs en un autèntic inventor. A través de projectes pràctics, aprendràs a manejar circuits elèctrics, construir mecanismes i donar vida a les teues idees amb ferramentes i materials reals. Dissenyaràs i acoblaràs estructures amb motors, interruptors i engranatges, descobrint com funcionen l’electricitat i els mecanismes en el món real. Si t’agrada aprendre fent, resoldre desafiaments i treballar en equip per a crear projectes sorprenents, este és el teu taller! Prepara’t per a construir des de sistemes elèctrics fins a estructures en moviment i demostrar la teua creativitat i enginy. | |
| Teatre / Arts escèniques | Departament: Castellà |
| Esta assignatura optativa està fidelitzada al Departament de Castellà des de fa quatre anys. En ella es desenrotlla una metodologia didàctica que reconeix a l’alumnat com a centre del seu propi aprenentatge i li permet construir un coneixement amb autonomia i creativitat des dels seus propis aprenentatges i experiències. Les activitats proposades fomentaran l’autoestima, l’autonomia, la reflexió crítica i la responsabilitat. Es tracta d’un treball continu en el qual la disciplina ha d’estar molt present, però que es presta a l’aprenentatge lúdic i creatiu. Així mateix, permetran relacionar o utilitzar els nous coneixements i habilitats apresos en el context de la vida real. És interessant saber que es treballen diferents manifestacions artístiques creades per a ser representades sobre un escenari: des d’activitats circenses, marionetes i la pròpia representació teatral. | |
