És un projecte educatiu que es caracteritza per convertir l’aula en una companyia d’òpera, on l’alumnat, organitzat en equips de professionals: escenògrafs, músics, compositors, escriptors, il·luminadors, equip de caracterització, coreògrafs… dedica tot un curs complet en crear una òpera des de zero.

Aquest projecte està estructurat en 3 fases:
- Primera fase: Construcció de la companyia.
- Segona fase: Creació i producció de l’òpera.
- Tercera fase: Assaig, interpretació i estrena de l’òpera.
És un projecte que integra les diferents àrees del currículum i té com a objectiu el desenvolupament de les competències clau, principalment la competència social i d’aprendre a aprendre i l’esperit crític i sentit emprenedor, a més de contribuir plenament al desenvolupament de la competència lingüística.
El procés busca crear un ambient de companyia i cooperació entre ells i elles, un aprenentatge cooperatiu i interdisciplinari, un procés d’investigació/acció i un desenvolupament emocional, social i cognitiu, que els portarà a millorar aspectes com la imaginació, el respecte entre ells i elles, el treball en equip, l’autoestima, la creativitat, l’esforç compartit…
Es tracta d’educar a través de la creació d’una òpera on el treball cooperatiu i col·lectiu de l’alumnat és importantíssim per a aconseguir el gran repte del projecte: L’ÒPERA, i que han de superar junts.


