Podeu consultar el projecte aci
ACREDITACIÓ ERASMUS PLUS, CURS 2023
Dins del nostre Pla Erasmus, estem en l’Acreditació Erasmus Plus d’educació escolar (des de 2021 fins a 2027) , la qual és una eina anual que serveix per a accedir i organitzar les activitats del programa de manera més simplificada i ràpida millorant la qualitat de la nostra organització establint objectius a llarg termini amb efecte transformador. Així doncs, el curs 2023 es van dur a terme per part de personal del nostre centre, dues visites d’observació a col·legis durant el mes de maig, d’una banda, a centre específic d’Eslovènia i d’altra banda a un centre ordinari amb alumnat amb necessitats educatives especials a Croàcia. També, es va realitzar al juliol la tercera mobilitat a Roma amb un curs de formació TIC (noves tecnologies) . Els resultats han sigut positius, millorant així els processos d’ensenyament i aprenentatge del nostre centre amb noves metodologies, desenvolupament d’experiències de gran impacte, fomentar els valors d’inclusió, tolerància, participació democràtica, etc. A més, d’establir i secundar noves col·laboracions en la xarxa de contactes europeus per a futures visites al nostre centre i ser així centre d’acolliment.
ESLOVÈNIA
CROACIA
ROMA
Després de finalitzar les nostres mobilitats i en concret a Eslovènia, es va establir contacte per a acollir el mes d’octubre (2023) a dues mestres del centre eslové i poder així observar el nostre treball, com és i funciona el sistema educatiu espanyol en matèria d’inclusió, participar de manera activa en el dia a dia dels alumnes, etc. Destacar, que va ser una enriquidora i única l’experiència com a organització acollidora del nostre socis eslovens, ja que des del principi *toto l’equip educatiu es va bolcar per a ajudar, organitzar i acompanyar-les en la seua visita.
VISITA MESTRES ESLOVENES
Tanquem el projecte Erasmus+ k101 amb un curs sobre Dislexia i Ensenyanment inclusiu
Les dues membres del CPEE Miquel Burguera, Laura Juan (mestra PT) i Paula Hernández (mestra AiLL), viatgaren a Budapest el passat 5 de desembre per a rebre formació de 5 dies de 25 hores, enfocat a la millora d’estrategies per a poder atendre al nostre alumnat amb dificultats lectores. Curs que comptava amb part teòrica i molt práctica per a revisar contiguts de dislexia, adquirir coneixements nous del tema, a més de com poder tractar a l’alumnat amb estos problemas, estratègies novedoses, compratir materials, etc. Gràcies a aquests dies de curs, poguérem conèixer diferents tipus d’activitats destinades als nostre alumnat. Una experiència molt gratificant que hem compartit amb els nostres companys, i que sinó fos pel programa Erasmus + no hagueren pogut realitzar.
El projecte KA101 «Europa, una ventana de oportunidades» està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea.
Octava mobilitat a Romania.
El CPEE Miquel Burguera tanca el seu projecte KA 101 amb l’últim job shadowing a Romania, exactamet Alexandria. En aquest cas, Angela Martorell (Mestra de PT i cap d’estudis) i Gisela Vila (Mestra dÀiLL), per a visitar diversos centres, tant d’Educació Especial com d’ Educació Primària amb alumnat amb NESE. visitaren una aula específica d’un centre ordinari amb alumnat amb discapacitat lleu amb una gran varietat d’activitats que foren molt enriquidores per a tots els presents. També, pogueren observar de primera mà les acadèmies on es porten a terme totes les teràpies de llenguatge, conducta, acadèmiques, etc., que ací a Espanya també tenim. Finalment, pogueren estar en contacte directe amb els professionals que allí treballen, intercanviant idees, i de com l’ensenyament promou i enforteix les competències per organitzar, administrar i assumir la responsabilitat de la pròpia vida.
El projecte KA101 «Europa, una ventana de oportunidades» està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea.
Seguim amb el 7é Job Shadowing a Portugal
El CPEE Miquel Burguera continua amb el seu projecte KA 101, i l’última setmana de novembre, Eduardo Sanz (Professor FP jardineria) i Rosa Velló (Educadora del centre), participaren en el 7é Job Shadowing a Vizela (Portugal) per a visitar un Institut i diverses centres d’ Educació Primària amb alumnat amb NESE.
El període d’observació estava enfocat a saber el funcionament de tot l’equip junt als mestres d’ Educació Especial que treballen amb l’alumnat amb NESE a l’institut i amb la resta de centres. A més, era la setmana de la ciència a nivell nacional on pogueren presenciar com posar en marxa amb alumnat amb diversitat funcional una gran varietat d’activitats que foren molt enriquidores per a tots els presents. També, a l’institut alumnes de FP de cicle d’informàtica realitzaren diverses presentacions digitals del més importat del curs de robòtica i domòtica amb l’alumnat amb NESE. Durant eixos dies, els nostres companys pogueren observar el funcionament de la ràdio de l’institut on els prepararen una entrevista d’allò més interessant.
Finalment, gaudiren de diversos entrenaments per un campionat de Boccia, sent un experiència molt satisfactòria en general. A més, pogueren estar en contacte directe amb els professionals que allí treballen, intercanviant idees, i de com l’ensenyament promou i enforteix les competències per organitzar, administrar i assumir la responsabilitat de la pròpia vida. Una experiència molt enriquidora!!
Comencem curs amb les últimes mobilitats del programa Erasmus+; Europa: una finestra a la igualtat d’oportunitats
En aquesta ocasió Maite Candel (PT) i Rubén Carrasco (Orientador del centre), participen en el 6é Job Shadowing a Świdniku (Polònia) per a visitar un centre d’Educació Especial on han pogut conèixer i observar de primera mà com funciona el sistema educatiu de Polònia, tant en un centre específic com ordinari de com organitzar el dia a dia dels alumnes amb diversitat funcional en les diferents centres. Així, l’escola polàca realitza un gran treball nodrint-se de les idees Montessori, ja que l’ambient convida als xiquets a moure’s, a tocar, a experimentar, encaixar, veure, escoltar, degustar, entre altres i sempre en un ambient lúdic però alhora ordenat i respectuós amb els seus companys. En aquest cas, les activitats estaven enfocades a la Tardor i foren molt enriquidores. A més, pogueren estar en contacte directe amb els professionals que allí treballen, intercanviant idees, i de com l’ensenyament promou i enforteix les competències per organitzar, administrar i assumir la responsabilitat de la pròpia vida. A més, visitaren un centro ordinari per poder observar la realització d’activitats inclusives amb alumnat TEA i el seu funcionament. Gràcies a aquests dies d’observació, poguérem conèixer diferents tipus d’activitats destinades als nostre alumnat. Una experiència molt gratificant que hem compartit amb els nostres companys, i que sinó fos pel programa Erasmus + no hagueren pogut realitzar.
5é Job Shadowing a Parma (Italia)
Dues treballadores del Col·legi d’Educació Especial Miquel Burguera de Sueca (València) vam ser a Basilicagoiano, un poble prop de Parma, a Itàlia, per a realitzar una experiència de Job Shadowing a l’Institut Comprensiu Cecrope Barili. En el nostre centre hi havia prou expectació respecte al que ens trobaríem allí, ja que el sistema educatiu italià es caracteritza per la seua inclusivitat. Allí visitarem tres nivells, l’infantil, de 3 a 6 anys, primària, de 6 a 11 anys, i la baixa secundària, d’11 a 14 anys. En la nostra experiència vam observar que en els nivells inferiors és més fàcil d’aconseguir la inclusió, però quan el nivell va pujant, el treball que realitzen els mestres de suport és més individualitzat, i fins i tot ixen de l’aula amb l’alumnat amb diversitat funcional algunes de les hores
Ens va sorprendre observar com la diversitat funcional està més normalitzada a Itàlia que a Espanya, observant que les persones amb diversitat creen vincles amb la resta de l’alumnat i que no són assenyalats per ells, per la qual cosa podem dir que aquesta inclusió educativa té un impacte social important en la comunitat.
Seguim amb la quarta mobilitat Erasmus+
La setmana del 26 al 29 d’abril, Angela Martorell (cap d’estudis) i Gisela Vila (AiLL), participaren en el 3r Job Shadowing a Horsens (Dinamarca) a un centre on es treballa la inserció sociolaboral de joves amb diversitat funcional. En aquesta ocasió, les nostres companyes han pogut conèixer i observar de primera mà com el centre s’encarrega d’organitzar el dia a dia dels alumnes en les diferents centres i llocs de treball. Així, l’escola danesa realitza un gran treball al suport per a la vida laboral juntament amb programes d’ensenyament orientats al treball, ja que compta amb nombroses iniciatives formatives destinades a la formació vocacional.
A més, pogueren estar en contacte directe amb els professionals que allí treballen, intercanviant idees, i de com l’ensenyament promou i enforteix les competències per organitzar, administrar i assumir la responsabilitat de la pròpia vida. Observaren la realització d’activitats inclusives com ara: treball en el supermercat, preparació de receptes, taller de fusta, entre altres. A més visitaren els diversos apartaments on viuen joves autònomament amb una mínima supervisió. També, tenen una granja i un centre d’oci destinats a gaudir del seu temps lliure. Gràcies a aquests dies d’observació, poguérem conèixer diferents tipus d’activitats destinades als nostre alumnat. Una experiència molt gratificant!!
Job Shadowing a Manisa (Turquia), gràcies al programa Erasmus+
Continuem amb el Projecte Erasmus la visita dels nostres companys Albert Fletes (mestre de PT) i Carolina Solàs (Educadora), a Manisa (Turquia) per a realitzar un Job Shadowing a un centre específic de nivell de Secundària amb joves amb diversitat funcional. En aquesta ocasió, els nostres companys juntament amb mestres d’altres nacionalitats (Polònia i Eslovaquia) han pogut participar en tallers d’Arts and Crafts. Durant la seua estància, han pogut conèixer i observar de primera mà com el centre s’encarrega d’organitzar tallers amb diversos materials com escaiola, argila i tèxtil i introducció a tècniques plàstiques pròpies de Turquia com ara: l’ EBRU ART.
Gràcies a aquests dies d’observació, poguérem conèixer diferents tipus d’activitats destinades als nostre alumnat. Una experiència molt gratificant que hem compartit amb els nostres companys, i que sinó fos pel programa Erasmus + no hagueren pogut realitzar.
“Primer Job Shadowing en CAHORS”
Carolina Merino (secretaria) i Mónica Valiente (directora) membres de l’equip directiu del CEE MIQUEL BURGUERA de Sueca, participaren el passat mes de desembre en un Job Shadowing a l’associació APAHJ a Cahors (França), associació que s’encarrega d’organitzar i proporcionar l’atenció a la inclusió en la Regió Du Lot. Allí foren rebudes i acompanyades en tot moment per membres d’aquesta associació, el seu director Jean Claude Arévalo, Michelle i Monique Malique pogueren observar i aprendre com s’organitzava l’atenció a l’alumnat en diferents escoles.
Observaren el dia a dia en les Unitats Específiques dels centres Ordinaris des de les primeres etapes fins a la secundària. L’organització d’activitats inclusives com ara; edició conjunta d’un còmic, tallers de dansa, activitats d’expressió oral que afavoreixen la integració de l’alumnat a l’escola ordinària…etc. . També pogueren ren a les aules i vegueren el En contacte directe amb els professionals que alli treballen, pogueren intercanviar experiències d’inclusió i metodologies .
Comencem les mobilitats “Curs intensiu d’anglés a Dublín”
Els sis membres del CPEE Miquel Burguera, Mónica Valiente (directora), Angela Martorell (capd’estudis), Gabriela Andrés (mestra de PT), Carolina Sola (educadora), Lurdes Ariñó i Gisela Vila(mestres de AiLL), van viatjar a Dublín el passat 10 d’octubre per a rebre una formació de cinc dies de 25 hores, enfocat a la millora i perfeccionament de l’anglès. El curs, titulat “Intensive General English”, està emmarcat dins del desenvolupament de la competència lingüística del nostre projecte Erasmus+ KA101 (2020-1-ES01-KA101-080456)”Europa: Una finestra a la igualtat d’oportunitats”, que es durà a terme durant el present curs escolar fins a desembre de 2022
Durant la formació, les nostres companyes han pogut reforçar i afermar les principals habilitats lingüístiques, inclosa una activitat extra de conversa, per a poder així usar l’anglès d’una forma més natural i segura en situacions tant socials com professionals. També van compartir classe amb altres estudiants de diferents cultures, enriquint més encara aquesta experiència.Ja de tornada al centre, transferiran els aspectes essencials de la mobilitat de formació als companys d’aquest
Podeu consultar el projecte aci
L’ERASMUS ha vingut per a quedar-se!!
19 de novembre de 2020
Iniciem el Projecte
Comencem el curs amb ganes de treballar amb el nostre projecte K101 ERASMUS+: “EUROPA: una ventana a la igualdad de oportunidades”.
Finalment, el nostre projecte ha estat aprovat i hem decidit que la COVID-19 no ens aturarà, així que ens hem ficat a treballar. Es una oportunitat única de formació per als professionals de la nostra escola. Formació que ens donarà les eines per dur a terme projectes innovadors, metodologies específiques i una nova visió de l’educació.
I comencem amb l’aprenentatge de l’anglès necessari per a mouren’s per Europa!!
Sueca, 26 d’octubre de 2020
El nostre projecte Erasmus+ k101: EUROPA; Una ventana a la Igualdad de Oportunidades, ha estat seleccionat!!
http://sepie.es/convocatoria/resoluciones.html#3
Sueca, 8 de juliol de 2020
Participació en projectes ERASMUS+
Aquest curs el centre ha iniciat l’aventura Europea. Compartir bones pràctiques, conèixer com treballen en centres d’altres països i obrir les portes d’Europa als nostres alumnes, és una tasca que ens hem plantejat dins del procés de fer-nos visibles i en el camí cap a la inclusió.
I amb molta motivació, ens hem ficat a treballar….. Així, hem presentat per al pròxim curs dos tipos de projectes Erasmus +:
- L’Erasmus K101, que ens permetrà als professionals fer formació i observació de com treballen en l’estranger; metodologies, tècniques, materials….etc. El títol del nostre projecte es: “Europa: una ventana a la igualdad de oportunidades” i estarem pendents de la seua aprovació (o no) cap al mes de maig.
- L’Erasmus K229, en el que anem a treballar conjuntament amb professors i alumnes d’altres països (Romania, Grècia, Italia i Turquia), on haurem d’obrir portes del nostre centre i del nostre entorn quan vinguen a visitar-nos, i podrem gaudir de l’experiencia de visitar altres comunitats de l’estranger amb els nostres alumnes….Però fins que arribe el moment, nosaltres ja hem començat a treballar conjuntament amb diferents països, en 2 projectes Etwinning: “Count me in” i “I have to say”, on a través de la Plataforma Etwinning anem a compartir materials, experiencies, metodologies…ect.
Trobareu tota la informació a la nostra web i al panell informatiu de l’escola.
Esperem que ens acompanyeu en aquesta nova experiència!!
Sueca, 20 de febrer de 2020