Som un centre d'educació especial ubicat als afores de la localitat de Sueca, en la comarca de la Ribera Baixa del Xúquer, en una zona on conflueixen terrenys destinats a usos agrícoles, industrials i de serveis. És un centre de caràcter comarcal que atén alumnes de la Ribera Baixa i alguns pobles de l’horta Sur.
El centre té com a objectiu principal oferir al seu alumnat una formació integral, afavorint el desenvolupament de les cinc grans capacitats: cognitives, psicomotrius, desenvolupament personal (en tots els àmbits), relacions interpersonals i inserció social, en pro d'aconseguir el benestar de l'alumne, la màxima autonomia i la participació activa en la societat.
Per a aconseguir-ho proposem, entre altres, els següents objectius generals:
- Desenvolupar la labor orientadora des d'un punt de vista acadèmic i social.
- Possibilitar activitats que transcendisquen els límits del centre i establir relacions amb altres entitats: culturals educatives, esportives i altres institucions tant dins com fora de la comunitat, com a nivell internacional (participació en projectes Erasmus).
- Establir vies de participació amplies, que permeten una responsabilitat compartida entre tots els estaments.
- Crear un ambient adequat per al procés educatiu (orde, claredat de normes…).
- Potenciar la formació permanent del professorat (intercanvis, experiències, cursos de formació, projectes Erasmus…) i de les famílies (acció tutorial, xerrades d'educació sexual, educació per la salut i hàbits alimentaris…)
- Continuar l'ambient de diàleg fluid entre família i centre.
Objectius en l'àmbit pedagògic:
- Potenciar una ensenyança activa i participativa.
- Desenvolupar la iniciativa i la creativitat.
- Cultivar la sensibilitat intensificant les ensenyances esportives i artístiques: dramatització, expressió plàstica, ceràmica, música.
- Adquirir els conceptes, fets i principis que li permeten accedir al coneixement del món en què viu per a integrar-se activament en la societat.
- Adquirir les destreses, procediments i estratègies que li permeten fomentar la capacitat d'observació, anàlisi, crítica i hàbits de treball intel·lectual.
Desenvolupar els següents valors, normes i actituds, organitzats en els tres àmbits següents:
a. Valors, actituds i normes davant de la pròpia persona. Ser u mateix, tindre personalitat pròpia, ser coherent, sincer/a, desenvolupament de l'autoestima i la confiança en un mateix/a, ser honrat/da, ser feliç, viure la vida amb optimisme.
b. Valors, actituds i normes en la relació amb els altres. Ser tolerant, conrear l'amistat, la camaraderia i l'amor cap a altres persones, ser solidaris/es davant de les realitats dels altres, respectar els béns de les altres persones, desenvolupar el sentit participatiu,conrear la sensibilitat cap als problemes mundials i de l'entorn treballar per aconseguir una societat no discriminatòria, acceptar la diferència i comprendre la diversitat.
c. Valors, actituds i normes davant del coneixement. Desenvolupar hàbits de treball sistematitzats i interès pel treball ben fet, fomentar la inquietud i la curiositat com a element d'aprenentatge, desenvolupar l'esperit crític i entendre el treball intel·lectual com quelcom útil, personal i socialment.
Objectius en l'àmbit institucional:
- Afavorir i potenciar activitats des del centre en la col·laboració d'institucions públiques i privades, que fomenten i desenvolupen l'evolució integral dels nostres alumnes.
- Afavorir la integració del centre dins de l'àmbit educatiu de l'entorn: relacions amb centres ordinaris, integració, específics (activitats conjuntes, intercanvi, escolaritzacions combinades...etc).
- Afavorir la integració del centre dins de l'ambient social de l'entorn; relacions amb: entitats, institucions empreses i organismes.
Objectius en l'àmbit administratiu:
- Vetllar perquè les institucions responguen a les necessitats dels nostres alumnes i es complisquen totes les condicions i requeriments de seguretat, qualitat i higiene.
- Gestionar i informar activitats per la formació de tot el personal del centre.
- Sol·licitar ajudes i facilitar el material que precisa cada alumne atenent a la seua diversitat.
Objectius en l'àmbit humà i convivencial:
- Afavorir vies d'informació i participació entre els distints professionals del centre.
- Continuar els lligams amb la família, canalitzar-la fonamentalment mitjançant el pla d'acció tutorial.
- Facilitar la participació dels pares en el procés educatiu dels seus fills, tant dins del context escolar com fora.