El CEIP El Braçal va començar fa molts anys a les antigues escoles (actualment és El Musical). Antigament hi havia només dos mestres i les classes dels xics i les xiques estaven separades.
A l’any 2000 es va construir aquesta escola, que fou anomenada El Braçal per una partida del poble.

Quan vam començar a aquest centre només hi havia 5 mestres, no hi havien prou aules i l’alumnat d’infantil feia les classes a l’escoleta fins que es va construir la seua aula.

Des de 1993 és una escola en valencià participant en totes les campanyes i programes de la Conselleria d’Educació.

Actualment sóm 144 alumnes i 18 mestres, 2 educadores i l’orientadora. Comptem amb una classe per nivell, des de dos anys fins a sisé. Som una escola plurilingüe. Disposem de menjador escolar i gimnàs. Està previst dins del pla Edificant l’execució de les obres d’un nou edifici.