ELS NOSTRES AVANTPASSATS

El dia 2 i el 9 de febrer vàrem realitzar una jornada de recollida d’informació sobre diferents edificis i empreses antigues que ja no es troben a la població. Per a portar a terme aquesta tasca, l’alumnat és va reunir i entrevistar amb algunes persones majors que recordaven algunes dels seues vivències i anècdotes. Posteriorment el dia 16 de febrer acabaríem de redactar la informació per adjuntar-la a la “ruta dels tendes antigues”, que és un recull de les tendes i empreses velles que hi havia al poble. Aquesta ruta ha sigut creada per l’ajuntament d’Estivella, amb el qual vam decidir col·laborar en la tasca de recerca i redacció.

El cicle d’infantil va rebre en l’escola la visita d’Eloy que en la seua joventut va gestionar el cinema d’Estivella.

El primer cicle va ser l’encarregat d’entrevistar a José María que era un dels actors que representava les diferents obres a l’antic teatre.

El segon cicle va acompanyar a Carmen, una dels “xiques del cable” del poble, encarregada de les comunicacions telefòniques en la dècada dels 70’s.

El tercer cicle va entrevistar a Rafael, uns dels alumnes que estigueren estudiant a “les monges”de l’antic carrer Santa Teresa, actualment Vicent Andrés Estellés.