Durant aquest any, la Secció de l’IES Enric Valor a Orba, ha proposat a l’alumnat de tot el centre, unes bases per a la creació de microrelats d’una extensió màxima de 120 paraules.
Si bé les narracions eren lliures, la temàtica es basava en el tema: RELACIONS: MANERES D’ESTIMAR. I Dins del tema general es proposaven unes subtemàtiques per a que serviren de guia en la creació narrativa dels microrelats del nostre alumnat (la diversitat de relacions, l’amor en diferents cultures o moments històrics, els conflictes en les relacions d’estima, l’amor com a vehicle de creixement personal, o el mite de l’amor romàntic: els cels, entre altres subtemàtiques).
Es van establir 8 categories de premis:
1r d’ESO tenia una categoria en valencià i altra en castellà.
2n d’ESO, també, una categoria en valencià i altra en castellà.
3r d’ESO i FPB, escrivien relats en valencià i castellà. També escrivien en llengües estrangeres: anglès i els que donen francès en francès. Els alumnes d’aquesta segona llengua, al escriure en dos llengües estrangeres, podien triar de la primera categoria escriure el seu relat bé en valencià, bé en castellà. Havia per tant dos premis: un en llengües autòctones (valencià i castellà) i altre en llengües estrangeres (anglès o francès).
4r d’ESO i PR4, tenien les mateixes categories les mateixes categories que els de 3r i FPB.
Els relats van ser entregats al professorat lingüístics del centre com a data màxima el 8 de març. El jurat va estar composat pel professorat de llengües (Carmen, Sofía, Julia, Laura, Raquel, Anna, Tristana, Ana, Aitana i Nando, amb l’ajuda de la cap d’estudis Raquel). Tots els relats van ser entregats amb un pseudònim, per lo que el jurat no sabien la identitat dels narradors i narradores.
Per commemorar el dia del llibre, que es celebra tots els anys el 23 d’abril, es va realitzar una gala, on vam escoltar peces musicals composades per l’alumne Batiste Ordóñez Reig de 2n d’ESO A.
Al llarg de la gala, a més d’escoltar les peces musicals de Batiste, interpretades per la “Bandeta del centre”, va anar llegint els microrrelats guardonats i desvelant els noms dels seus autors i autores, aixina com els noms d’aquell alumnat que ha quedat com a finalista. En breu, es publicaran els microrelats guardonats com els finalistes.