Celebracions pel 8 de març (Dia internacional de la Dona): Xarrada “La responsabilitat de les i els joves a Bolívia”

Aquesta entrada és una contribució del nostre institut a la conscienciació sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): ODS 5. Igualtat de gènere.

Dues joves bolivianes han oferit una excel·lent xarrada-taller sobre el paper dels joves i especialment de la dona jove en la política, posant l’accent en el cas de Bolívia. Una experta en aquestes qüestions i una representant de la política municipal rural boliviana han comptat les seues experiències en aquest àmbit, així com les dificultats a les quals s’enfronten a causa d’un doble desavantatge ser jove i dona en un país en el qual malgrat els canvis legislatius encara s’arrossega una llarga tradició de domini patriarcal.

El nostre alumnat de 2n de batxillerat ha pogut reflexionar sobre la seua realitat en comparació amb la dels joves bolivians. Després de la xarrada, algunes alumnes s’han interessat per la situació de la dona a Bolívia i han mantingut una breu tertúlia amb les ponents.

A més, van tindre la deferència de cedir a la biblioteca tres llibres sobre sexualitat, estereotips i rols de gènere publicats pel Centre Juana Azurduy de la ciutat boliviana de Sucre.

Aquesta activitat s’emmarca en el Fons valencià per la solidaritat.