Exposició artística i cultural: “Exposició Artística i Cultural: des de Lucy fins Els Grans Faraons”

L’alumnat de 1r de l’ESO de l’IES Joanot Martorell ha realitzat, al llarg del primer trimestre del curs, un projecte que ha culminat amb una exposició denominada: “Exposició Artística i Cultural: dones de Lucy fins Els Grans Faraons”.
Sota la coordinació del professorat de l’Àmbit Sociolingüístic (Socials, Valencià i Castellà), l’alumnat ha recreat, fent gala d’una gran creativitat, una infinitat de manifestacions artístiques i culturals enquadrades temporalment des de la Prehistòria fins a l’època egípcia, explicades per ells mateixos.

Podem destacar innombrables exemples: un gran eix cronològic il·lustrat, Venus paleolíticas, ceràmica neolítica, reproducció de megàlits, estatuetes orants mesopotàmiques, reproduccions de temples (zigurats),tablillas d’escriptura cuneïforme, amulets i papirs egipcis, garlandes amb decoració i informació egípcia sobre els Déus, lapbooks diversos o investigacions sobre la situació de la dona en l’antiguitat.

Tota l’exposició està, a més, explicada pels propis alumnes/as tant en valencià com en castellà. És així com adquireix sentit el treball per àmbits, connectant les tres matèries en projectes on es treballen de forma globalitzada les assignatures que componen l’àmbit. A més, aquest tipus de projectes suposen un estímul per a l’aprenentatge de l’alumnat que, durant un temps, aconsegueix alliberar-se dels llibres de text i desenvolupar altres habilitats i competències, al mateix temps que aprén Història investigant i experimentant, i millora la seua competència en les nostres llengües oficials perquè ha d’explicar el que ha elaborat.

Hem d’agrair al professorat de l’Àmbit Sociolingüístic la seua aposta i col·laboració perquè tirara avant aquesta exposició, però també a molts altres companys/as que, sense ser de l’àmbit, han col·laborat de diferents maneres. Ha sigut summament gratificant comprovar l’entusiasme amb el qual el nostre alumnat s’ha implicat en el projecte.

María de les Neus Cuenca Díez
Departament de Geografia i Història de l’IES Joanot Martorell