Dia de la Francofonia 2024

Cada any, el 20 de març se celebra la Francofonia. Este esdeveniment pretén donar a conéixer la cultura del món francòfon, així com promoure la llengua francesa, present en els cinc continents. De fet més de 300 milions de persones parlen francés en el món! Des del departament de francés de l’institut Joanot Martorell ens hem unit a este esdeveniment i per a això els nostres alumnes de 2n i de 4t de l’ESO de l’assignatura de francés han participat en diferents activitats.

L’alumnat de 2n de l’ESO ha investigat sobre els països dels cinc continents en els quals el francés és idioma oficial, ja que no sols es parla francés a França, sinó que amb este idioma tenim l’oportunitat de viure, viatjar i treballar en nombrosos països.

D’altra banda, l’alumnat de 4t de l’ESO ha donat a conéixer la presència del francés en el món a través de diferents àrees com la moda, l’esport, la música, etc. i ha resumit la magnífica obra del petit príncep, il·lustrant cada capítol amb l’objectiu de donar a conéixer este gran clàssic de Saint Exupéry, perquè com bé sabem: “L’essencial és invisible als ulls”.

Cristina Soto
dept. de Francés