Exposició “Ilici, descobreix les nostres arrels”

Dimarts passat 13 de juny de 2023 vam presentar oficialment l’exposició Ilici, descobreix les teues arrels, amb la presència de companys del Cefire, El director i arqueòloga de la Fundació Alcudia, Alejandro Ramos i Mercedes Tendero, i la directiva del centre educatiu IES Joanot Martorell. A més, diversos professors i alumnes de diferents grups van poder acostar-se per a delectar-se d’aquest esdeveniment.

La presentació de l’exposició va ser guiada pels alumnes de 4t ESO de Cultura Clàssica que van anar mostrant les diferents peces que han reproduït al llarg del curs, com per exemple la tabula d’Ilici, peça fonamental en la història de la nostra ciutat, i que a més va ser trobada per l’actual director de l’Alcudia, que era present en l’exposició. Unes altres de les peces reproduïdes són les inscripcions trobades en L’Alcudia però que en l’actualitat es troben incrustades en la façana de l’ajuntament de la nostra ciutat, tota una declaració d’intencions perquè ens donen informacions rellevants de les personalitats que van ser ací, com l’emperador Augusto o Tito Statilio com a patró de la ciutat.

Finalment, van destapar la peça més icònica de l’exposició, un fragment d’un mosaic que també es troba en L’Alcudia. S’ha intentat realitzar el més pròxim a la grandària real, per això mesura quasi dos metres de llarg per un d’ample, i només és una breu part del mosaic complet. L’objectiu de fer a grandària real és donar a conéixer el vertader valor de la peça completa.

En definitiva, l’exposició mostra la pervivència de l’art romà des de l’Antiguitat fins als nostres dies i ens ajuda a entendre aspectes de nostre caràcter social i cultural de la ciutat en què vivim, Elx.

Juan Manuel Hernández

dept. de Cultura Clàssica