El Joanot en el Teatre en francés

Un any més, l’alumnat de Francés de 1r i 2n ESO, al costat de les seues professores, Cristina i Montse, han représ una de les activitats més tradicionals i emblemàtiques del departament: el teatre en Francés a la sala cultural La Llotja, a Elx.

En aquesta ocasió hem vist una obra de teatre anomenada Le Tour du monde de Nellie Bly, amb La Bohème Produccions.

Es tracta d’una versió de l’obra mestra de Jules Verne: Viatge al món en 80 dies.

En aquesta adaptació, la protagonista és Nellie Bly, pseudònim d’Elizabeth Jane Cochran, periodistaescriptora i empresària estatunidenca. Va ser la primera reportera de periodisme d’investigació i pionera del periodisme encobert. En 1889 va rebaixar en 8 dies el rècord de 80 dies a “donar la volta al món” narrada per Jules Verne en la seua novel·la La volta al món en 80 dies. Amb aquesta obra es persegueix impulsar i donar visibilitat a la figura d’aquesta gran dona que va aconseguir donar la volta al món viatjant sola a la fi del segle XIX en una època en la qual la societat no li ho posava gens fàcil a les dones.

Montse Escolástico

Professora del Dpto. de francés