Excursió a Oriola

El passat dia 19 de maig els alumnes de l’aula específica del nostre institut (AEE) juntament amb els alumnes/as de PFVB de fusteria, van visitar la ciutat d’Oriola. L’objecte de l’excursió va ser conéixer la figura del poeta Miguel Hernández, la qual cosa va representar la seua figura i la seua obra, a més de conéixer l’entorn on va viure i la casa que el va veure nàixer i créixer juntament amb els seus pares i germans/as.

Vam conéixer les amistats i família del poeta, on es refugiava els dies d’estiu a l’ombra en els xicotets racons de la serra que habitava després de la seua casa, i, les labors que exercia de cabrer juntament amb el seu pare. Vam conéixer també el col·legi Santo Domingo un dels més vetustos de tota la província on va estudiar Miguel, curiosament situat al costat de la seua casa. Vam poder conéixer també l’objecte de la seua lluita, de la seua vida, els seus ideals per a formar una societat més justa i democràtica, per a acabar escoltant alguns versos dels seus poemes més emblemàtics.

Després de reprendre forces amb l’esmorzar ens dirigim fins a la segona part de l’excursió. El museu de la muralla. Aquest museu està situat en el soterrani de l’Aulari de les Salesas de la Universitat Miguel Hernández d’Oriola. Amb motiu de la construcció del nou aulari de la Universitat al Campus de les Salesas, van eixir a la llum restes arqueològiques de gran importància. La seua conservació i estudi va ser primordial per a trobar una part fonamental de la ciutat perduda per l’oblit i la superposició de nous estrats. Aquestes excavacions van ser principals per a traure a la llum de forma quasi íntegra habitatges àrabs, cristianes, fins i tot un llenç complet de la Muralla.