Xarrada del catedràtic Juan Mesa: “El llatí: llengua, suports i escriptura”

El passat 24 de març de 2022 vam tindre el plaer de comptar amb la presència del catedràtic de Filologia Llatina de la Universitat d’Alacant Juan Francisco Mesa Sanz. Va impartir una conferència molt interessant titulada: “El llatí: llengua, suports i escriptura” que s’emmarca dins de la campanya d’activitats de divulgació i extensió universitària de la Universitat d’Alacant.

cartel-conferencia-ua-24-03-2022

L‘alumnat assistent a la conferència vn aprendre coses tan interessants sobre el llatí a través dels testimoniatges escrits conservats de la nostra ciutat d’Elx, com el Bronze d’Ilici, únic en el món i tan important com la Dama d’Elx però molt menys conegut. En aquesta peça, es detalla el repartiment de terres de labor a deu legionaris veterans, amb més de quinze anys de servei, en la zona de l’actual del Toscar i Carrús, just en la zona on es troba el centre educatiu IES Joanot Martorell.

A més, l’alumnat ha tingut l’oportunitat de guiar a Sr. Juan Francisco Mesa per l’exposició que han realitzat sobre “Roma: la ciutat eterna d’ahir a hui” que han elaborat ells mateixos dins del projecte de l’assignatura de Cultura Clàssica de 3r i 4t de l’ESO i de l’assignatura de Llatí de 4t de l’ESO.

En definitiva, va ser una jornada molt enriquidora per a la comunitat educativa, a càrrec d’un catedràtic universitari expert en la matèria, de la qual hem pogut gaudir amb aspectes tan interessants sobre la llengua i cultura llatines.