Inauguració de l’exposició: “Roma, la ciutat eterna d’ahir a hui”

Aquesta entrada és una contribució del nostre institut a la conscienciació sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): ODS 4. Educació de qualitat.

Dimarts passat 15 de març vam realitzar la inauguració de l’exposició “Roma, la ciutat eterna d’ahir a hui”, amb la presència dels companys del Cefire, Carmen Cruz i Jorge Díaz, així com tota la directiva del centre educatiu IES Joanot Martorell. A més, diversos professors i grups d’alumnes no es van voler perdre aquest esdeveniment i es van acostar a l’hall per a gaudir de l’esdeveniment.

La presentació de l’exposició es va dur a terme pels alumnes de 3r A de Cultura Clàssica i 4t A de Cultura Clàssica i Llatí. Aquests alumnes, van guiar als visitants durant l’esdeveniment per tota l’exposició. Primer van fer un recorregut per algunes imatges dels diferents monuments que es poden contemplar encara hui a Roma.

També es van poder observar diferents jocs de taula romans que han perdurat i continuen usant-se en l’actualitat. A més, els alumnes van guiar als assistents a través d’uns pergamins que contenien expressions llatines encara vigents, així com banderoles que mostren l’ús dels números romans apresos des de la infància.

Finalment, els alumnes van destapar les rèpliques realitzades per ells mateixos de
les tres grans obres mestres de l’exposició: una imponent recreació del Panteó d’Agripa, una admirable versió de l’Arc del Triomf de Constantino en 3D i, una reproducció a escala real de la Bocca della Verità, a la qual se li ha incorporat una sorpresa en la seua boca i en els seus ulls.

En definitiva, l’exposició mostra la importància i la influència de la cultura clàssica, i especialment la romana, en la nostra cultura. Aspectes com la manera en què ens divertim amb els jocs de taula, les expressions llatines que continuem usant o la
pervivència de l’arquitectura i l’art romà des de l’Antiguitat fins hui ens ajuda a entendre aspectes del nostre caràcter social i cultural que ens defineixen hui dia.