Col·laboració amb el projecte Casandra de la UMH

El projecte Casandra té com a objectiu analitzar l’impacte de la digitalització en diferents aspectes psicològics i socials dels joves i adolescents. En aquest sentit, es busca conéixer i descriure la interferència de les Tecnologies de la Informació, Comunicació i Oci (TICO) en els processos cognitius i afectius. S’emmarca en els objectius de la Càtedra de bretxa digital i bon ús de les TICO.

El projecte CASANDRA estudia la relació de quatre dimensions: família, individu, conducta digital i escola, des d’un enfocament longitudinal amb la intenció d’analitzar les relacions entre elles i identificar quins factors predisposen al fet que el/as adolescents desenvolupen conducta d’abús en el seu comportament digital (vídeo jocs i xarxes socials) i en quina mesura afecten aquestes conductes digitals al seu equilibri psicoemocional i a la seua adaptació escolar.

L’alumnat ha participat en la realització d’un qüestionari en línia sobre aquestes qüestions.