Promovent la igualtat per a persones amb necessitats especials en l’educació i l’ocupació a través de l’orientació

Entre els dies 26 i 29 d'abril de 2022 vaig tindre l'oportunitat d'assistir al curs “Promovent la igualtat per a persones amb necessitats especials en l'educació i l'ocupació a través de l'orientació” a Riga (Letònia). En aquesta aventura em van acompanyar quatre companyes: dos d'elles procedents d'Alemanya, una de Suècia i una compatriota espanyola.

La primera jornada del curs va començar coneixent com està estructurada l'orientació a Letònia. Després d'aquesta introducció ens van presentar una eina que ajuda a dur a terme l'orientació amb tots els recursos del país. Després del menjar, vam tindre l'oportunitat de visitar un centre d'educació especial amb formació professional adaptada a alumnat amb necessitats educatives especials.

En la següent jornada ens desplacem a la ciutat costanera de Jurmala, on es troba la seu de l'agència estatal d'integració social. Vam conéixer de manera pràctica recursos que s'utilitzen per a la valoració i la integració de les persones amb discapacitat.

En la tercera jornada de la mobilitat visitem la Universitat Tècnica de Riga per a conéixer com han realitzat avanços en l'accessibilitat i ajustos perquè l'alumnat amb discapacitat puga estudiar amb garanties. Després de la pausa per a menjar, cadascun de nosaltres va dur a terme una presentació pràctica d'eines digitals per a millorar l'orientació.

Durant l'última jornada ens dediquem a conéixer les oportunitats que tenen les persones amb discapacitat per a ajudar-los a trobar ocupació a través de l'Agència d'Ocupació per a persones amb discapacitat i una ONG.

Sens dubte, la meua experiència en aquesta mobilitat m'ha ajudat a conéixer altres sistemes d'orientació, eines noves que utilitzaré en la meua pràctica en l'IES i, sobretot a connectar amb persones d'altres països d'Europa tant a nivell laboral, com a humà.

Erasmus_Juan2
Erasmus_Juan3