Mobilitat a Lituània

Els nostres companys Joaquín Martínez i José Antonio Cano van realitzar entre el 29 de maig i 5 de juny una mobilitat a la població lituana de Kaunas, dins del projecte Erasmus+ KA121 (VET-000136255)

A través de la modalitat Aprenentatge per Observació ‘Job shadowing’, els companys han pogut aprendre diversos aspectes de l’educació Lituana en el centre “Kauno Technologiju Mokino Centres”, centre des d’on rebem dos visites, una inicial del seu equip directiu, i una altra posterior de dos professors encarregats de preparar l’estada d’alumnes lituans en empreses de la nostra comarca. Este centre seria l’equivalent a un centre integrat de formació professional, està format per diversos edificis i té una extensió molt gran, en l’es impartixen diverses especialitats que en el seu equivalent espanyol serien: Mecànica, Mecatrònica, Fusta i moble, i logística i transport, entre altres, podent obtindre, fins i tot, permisos de conduir de diferents tipus de vehicles..

Aspectes destacables de la visita han sigut la constatació de les diferents maneres d’organitzar l’educació en Formació Professional a Lituània, l’existència d’un major nombre de matèries comunes, suport i acompanyament a discapacitats (durant la seua educació i vida laboral), donacions per part d’empreses del sector, això sembla ser similar a com ho és a França.

Com a resultat d’estes visites, s’ha contemplat establir un intercanvi estable d’alumnes per a realitzar estades en empreses, tant alumnes lituans a la nostra comarca, com a alumnes els nostres dels cicles de Grau Mitjà per a realitzar pràctiques en Kaunas.

Sens dubte, ha sigut una visita molt profitosa on les companys tornen amb una altra visió sobre com treballar en Formació Professional (organització d’espais i temps, relació amb les empreses,…)

Esperem que puguem concretar com a resultat d’estes visites una relació estable d’intercanvis d’alumnes.