Mobilitat de tres alumnes a Portugal

Tres alumnes els nostres de segon de cicle formatiu de grau mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, Marcos González Sarmiento, Orest Angel Tsolta Khmelevskiy i Luis Bernabéu Fuster, s’han beneficiat d’una mobilitat a Portugal, dins del projecte Erasmus+ KA121 (VET-000136255)

Els nostres alumnes han realitzat una estada de 22 dies en l’Escola Profissional de Sernancelhe, en el nord de Portugal, on han realitzat una part de la seua FCT (Formació en Centres de Treball)

El dijous 11 d’abril es van desplaçar al costat dels professors Juan Antonio Torres i Pedro Moreno a la Població de Sernancelhe, on van ser rebuts pel centre amfitrió. Els professors van estar una setmana en el centre en la modalitat d’Aprenentatge per Observació, també del mateix projecte Erasmus+

L’experiència va ser molt satisfactòria, tant per al professorat com per a l’alumnat.

Els alumnes destaquen en la seua experiència aspectes com haver viatjat amb avió per primera vegada. Haver-se sentit independents, havent d’organitzar-se per a cuinar o llavar la roba, gestionar-se els diners. També destaquen el fet d’haver-se sentit plenament integrats, “un més entre els portuguesos”, sense massa problemes amb l’idioma, donada la proximitat de les dos llengües, han fet també bons amics portuguesos.

Van tindre ocasió de viatjar pels voltants durant la primera setmana, coneixent l’entorn del riu Duero amb un passeig en canoa i visitar les ciutats més importants dels voltants.

Destaquen també en el professional haver-se enfrontat amb reptes professionals reals, com la reparació d’ordinadors de clients portuguesos que acudien a les empreses de reparació on feien les seues pràctiques o instal·lar càmeres de seguretat al poble, com en un parc de bombers.

Els tres afirmen que el viatge ha sigut molt profitós, que repetirien si tingueren de nou ocasió, i que recomanen aprofitar estes oportunitats.