Desenvolupament d’una APP per a un projecte d’investigació mèdica.

Jorge Martínez Vegara, un alumne del cicle superior de DAM (Disseny d’Aplicacions Multiplataforma) ha dissenyat una aplicació per al projecte d’investigació mèdica “Lost-Nose”

Es tracta d’un projecte d’investigació sobre la recuperació del sentit de l’olfacte, en el marc d’una col·laboració entre la fundació FISABIO (Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica), l’institut CIAGRO (Institut d’Investigació i Innovació Agroalimentari i Agroambiental) de la Universitat Miguel Hernández.

Investigadors de CIAGRO, basant-se en la seua experiència en l’entrenament de panells d’anàlisi sensorial d’aliments, han desenvolupat un programa d’entrenament del sentit de l’olfacte per a pacients amb alteracions olfactòries post-COVID i altres viriasis, que assajaran investigadors d’equips mèdics dels hospitals d’Elda i Torrevieja.

Per a l’estudi s’han reclutat participants que han perdut l’olfacte a conseqüència d’un procés víric. Cada participant ha de realitzar un entrenament diari i una avaluació periòdica de la capacitat olfactòria.

El nostre alumne, Jorge Martínez Vegara, guiat pel seu professor tutor del projecte, José Antonio Cano, i sentides les necessitats de l’estudi, ha dissenyat l’aplicació mòbil que facilitarà als participants l’entrenament diari dels participants, alhora que permetrà als investigadors fer un seguiment de l’adherència a l’entrenament.

La interfície és complexa en el disseny, però molt senzilla i pràctica per als participants. Després d’avaluació pels equips d’investigadors, l’aplicació ha sigut valorada com a excel·lent.

L’alumne va realitzar ahir la presentació del seu projecte fi de cicle davant el jurat avaluador de l’IES Les Espeñetas, obtenint la màxima nota per la qualitat del seu treball.