
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.ca Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria
L’equip educatiu del CEIP Tomàs de Villarroya presentarem en juny de 2024 el Projecte d’Innovació i Inclusió Educativa (PIIE) titulat El pati de la nostra escola és particular i hem tingut la sort que ha estat aprovat per la Conselleria d’Educació amb una quantitat econòmica que ens ajuda a dur-lo a terme al nostre centre educatiu (Resolució de 15 d’octubre de 2024. DOGV num 9770) Aquest projecte es presenta en la convocatòria de 2024 per a implementar-se al llarg dels cursos 2024-2025 i 2025-2026.
Què volem?
Pretenem dinamitzar el pati per atendre les necessitats i interessos de l’alumnat en aquest moment de relació social fora de les aules. Volem guiar-los en la gestió del propi temps lliure creant zones segures de desenvolupament autònom i treball cooperatiu, que garanteixen la inclusió i l’accessibilitat, la igualtat d’oportunitats, la integració, el respecte pel que és nostre, s’adapte als seus estils d’aprenentatge, proporcionen experiències enriquidores no estereotipades i atenent les normes de convivència del Centre.
Situació de partida, justificació, necessitats detectades i raons participació.
Aquest projecte parteix del consens i la voluntat dels membres de la comunitat educativa de donar resposta a les necessitats i interessos de tot el nostre alumnat durant el temps d’esplai.
El nostre pati actual és molt obert però majoritàriament asfaltat, està molt desgastat, falten zones d’ombra, zones verdes, taules i bancs, i és poc atractiu. Hem detectat dificultats importants d’accès a determinades zones per part de l’alumnat amb diversitat funcional, el que dificulta la seua inclusió en els jocs amb la resta de companys. Tampoc gaudeixen de molts materials adaptats amb els que jugar, reduint considerablement les seues opcions.
Necessitem organitzar els espais del pati per temàtiques fàcilment identificables amb l’objectiu d’optimitzar el temps lliure i eliminar el caos actual i perill que comporta trobar carmanyoles, botelles i jaquetes escampades i oblidades principalment a les zones de pas.
Amb la convocatòria PIIE pretenem acondicionar el nostre pati per què siga realment inclusiu i accessible.
