Aprendre ciència… amb les mans!

La ciència també es pot construir amb les mans. Al nostre centre, l’alumnat ha participat en una proposta didàctica on la creativitat i l’aprenentatge van de la mà, transformant conceptes teòrics en models visuals i manipulatius.

A 2n d’ESO, l’aula s’ha convertit en un petit laboratori de representació molecular. Mitjançant figures de plastilina, l’alumnat ha simulat diferents reaccions químiques, observant com els àtoms es reorganitzen i entenent la importància de mantenir l’equilibri entre reactius i productes.

Per la seua banda, a 4t d’ESO, els i les estudiants han treballat l’estructura i el comportament dels cromosomes construint-ne models tridimensionals. Aquesta activitat els ha ajudat a visualitzar millor processos clau de la divisió cel·lular, com la mitosi i la meiosi, així com la variabilitat genètica.

Aquest tipus d’experiències permeten consolidar els aprenentatges d’una manera més clara i duradora, alhora que fomenten la curiositat, la participació activa i el gust per la ciència.

Perquè entendre el món que ens envolta també passa per experimentar-lo.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies