PAM

PAM.

PLA D’ACTUACIÓ PER A LA MILLORA

El centre té un Pla d’Actuació per a la Millora (PAM) que constituïx la part pedagògica de la Programació General Anual (PGA).

Està conformat pel conjunt d’intervencions educatives que realitzem en el col·legi per a la millora de la qualitat educativa que inclou, entre altres aspectes, la consecució de l’equitat en l’educació i la millora de les competències de l’alumnat.

Les intervencions educatives donen resposta a les necessitats, els interessos i les motivacions de tot l’alumnat del centre des d’una perspectiva coeducativa i inclusiva

Les finalitats que perseguim són:

• Millora de la competència lingüística: comprensió lectora i motivació cap a la lectura i expressió oral i escrita. Sessions setmanals bilioteca.
  • Millorar la competència emocional i les habilitats d’interacció social de l’alumnat.
  • Millora de la convivència en el centre des d’una perspectiva coeducativa i inclusiva.
  • Desenvolupar intervencions educatives inclusives i canvis organitzatius i metodològics que donen resposta a les necessitats educatives des d’una perspectiva inclusiva.
  • Desenvolupament d’estratègies per a millorar l’atenció i motivació de l’alumnat cap a l’aprenentatge escolar.
  • Foment de l’ús de les TIC per a la millora de l’èxit escolar. Sessions setmanals a la sala d’informàtica.
  • Desenvolupament de programes específics per a alumnat amb dificultats en l’aprenentatge.
    • Criteris reforce educatiu. Annex 1
    • Desdoblaments i grups flexibles
    • Codocencia
    • Suports individualitzats per professor PT o AL
    • Assessorament Equip Orientació Escolar
  • Activitats que fomenten la participació de la família a l’escola.
  • Millora del PLC. Garantir que l’alumnat aconseguisca una competència plurilingüe efectiva.
    • Sessions d’anglés en E.I.

INTERVENCIONS EDUCATIVES

GRUPS FLEXIBLES

Els agrupaments flexibles són una bona opció per a possibilitar una adequada atenció a la diversitat d’interessos, capacitats i motivacions de l’alumnat, basant-nos en el màxim aprofitament dels recursos personals disponibles. El nombre d’alumnes d’estos grups flexibles no ha de ser superior a 6 alumnes/as, i la seua adscripció als mateixos es revisarà periòdicament en funció dels seus progressos.

CODOCENCIA

La codocencia suposa tindre dos docents a l’aula atenent conjuntament a tot l’alumnat. En les sessions compartides es poden gestionar les metodologies i les activitats a l’aula de manera molt diversificada. i esta facilita la consecució d’objectius bàsics.

ASSEMBLEES D’AULA I CONVIVÈNCIA

El nostre objectiu principal és que l’alumnat i el mestre/a analitzen, reflexionen i debaten sobre tota mena de temes vinculats amb la convivència en el centre i el procés d’ensenyament i aprenentatge. Millorar la convivència i treballar principis coeducatius d’igualtat i inclusió. Utilitzant un
llenguatge inclusiu.

PÈL

Estimulació del llenguatge oral desenvolupats dins de l’aula ordinària i dirigits a tot l’alumnat d’infantil sota una perspectiva inclusiva i preventiva. Realitzat pel professional d’AL i la mestra d’Infantil.

COMPENSATÒRIA PER IDIOMA

Es realitzen diverses sessions a la setmana a tot l’alumnat nouvingut al centre i que manca de l’idioma. Estos grups reduïts treballaran fora de l’aula amb un mestre que els aplica un pla d’immersió lingüística intensiu, per a aconseguir un nivell mínim de competència comunicativa que li permeta relacionar-se amb els altres.

PATIS COEDUCATIUS

Estem intentant transformar el pati per a trencar amb eixe ús desigual de l’espai, amb l’objectiu de reequilibrar-lo.  Crear un pati sense discriminacions ni conflictes, on tot l’alumnat independentment de la seua edat o sexe puguen jugar i divertir-se en el temps d’esbarjo en igualtat.

BIBLIOTECA DE CENTRE

• Fomentar i motivar el gust per la lectura,
  • Fomentar la biblioteca de centre i bibliopatio.
  • Crear el “Racó de la igualtat”. Maleta o espai amb lectures coeducatives.

HORT ESCOLAR

Amb molta il·lusió i no menys esforç hem posat en marxa el nostre hort escolar. Estem molt orgullosos/as del treball realitzat, i ara continuem treballant intensament per a organitzar-nos a l’hora de preparar la terra, sembrar, regar i arreplegar la collita. Hem aconseguit crear una zona verda en el nostre col·legi, una zona viva, plena de vida i que a nosaltres/as ens encanta. A més ens ajuda a conscienciar-nos de la importància de cuidar la naturalesa, el nostre planeta, i el medi ambient.