ESCOLA DEMOCRÀTICA
El nostre centre es defineix com una escola democràtica, laica i no sexista, que pretén una educació de qualitat i igualtat per a tod@s “emfatitzar altes expectatives per a tot l’alumnat”. Es fomentarà la cooperació i evitarà la discriminació de l’alumnat per raons polítiques, socials, religioses, de sexe o raça.
CULTURA DE L’ESFORÇ
El principi de l’esforç, indispensable per a aconseguir una educació de qualitat, i que ha d’aplicar-se a tots els membres de la comunitat educativa, a l’alumnat com a principal actor del procés d’ensenyament aprenentatge, a les famílies en la seua col·laboració amb el professorat i compromís en el treball quotidià dels seus fills/as, al centre i al professorat en la construcció d’entorns d’aprenentatge rics, motivadors i exigents.
METODOLOGIA APRENENTATGE SIGNIFICATIU
La metodologia ha de ser oberta, flexible, amb un enfocament globalitzador i aprenentatge significatiu. Es fomentaran metodologies actives que incloguen: racons, tallers, treball en equip, codocencia, grups flexibles, desdoblaments, depenent sempre de els
recursos personals dels quals dispose el centre. Promoure en el treball de les
diferents unitats didàctiques varietat de recursos materials, espais, escenaris,
processos cognitius i activitats complementàries.
ATENCIÓ A la DIVERSITAT I INCLUSIÓ
S’atendrà la diversitat adoptant mesures tant organitzatives com curriculars que permeten una organització flexible de l’ensenyament, partint d’una avaluació inicial i
recollint aquestes mesures dins del nostre PADIE (Pla d’atenció a la diversitat.)
EDUCACIÓ EN IGUALTAT I CONVIVÈNCIA COEDUCACIÓ
Es fomentarà l’educació en valors, el respecte a les normes de convivència, les habilitats socials, l’afectivitat, i la coeducació, com a mesures per al desenvolupament de la personalitat i integració de l’alumnat a través del Pla d’Acció Tutorial i Pla
d’Igualtat i Convivència del Centre, incloent en les nostres programacions i
unitats didàctiques diferents temàtiques i celebració d’efemèrides.
TUTORIES I ASSEMBLEES D’AULA
El nostre objectiu principal és que l’alumnat i el mestre/a analitzen, reflexionen i debaten sobre tota mena de temes vinculats
amb la convivència en el centre i el procés d’ensenyament i aprenentatge. Millorar la
convivència i treballar principis coeducatius d’igualtat i inclusió. Utilitzant un
llenguatge inclusiu.
EDUCACIÓ EMOCIONAL
En el nostre centre l’educació emocional és molt important i ha d’integrar-se en l’aprenentatge acadèmic. Això significa que qualsevol ocasió és adequada per a fomentar les competències emocionals en els estudiants. En Ed. Infantil i els primers cursos de primària treballem amb dibuixos i contes d’educació emocional a través dels quals els xiquets/as poden aprendre a identificar i expressar assertivament les seues emocions. Les pel·lícules i curts d’educació emocional també són un recurs excel·lent perquè l’alumnat de 5é i 6é de primària reflexione sobre els seus sentiments i aprenguen a conéixer-se
EDUCACIÓ CULTURAL I MIG AMBIENTAL
Desenvolupem i potenciem la creativitat, el coneixement i respecte de la nostra cultura, així com una cultura mig ambiental que genere un pensament crític cap al respecte i cura del nostre entorn natural, social i cultural al llarg de tot el curs en les diverses unitats didàctiques i en les activitats grupals de Centre
PROJECTES D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
El Centre estarà obert a innovacions educatives, la qual cosa implicarà ser receptius amb els nous projectes pedagògics, compartint les experiències, facilitant i fomentant la formació del professorat i utilitzant l’autoavaluació com a instrument d’anàlisi.
Enguany ens han aprovat el PIIE ” Un pati per a somiar”, projecte l’objectiu principal del qual és dinamitzar el pati d’esbarjo per a afavorir l’activitat física i motora de l’alumnat, així com la integració plena de tot l’alumnat i la millora de la convivència.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA DIGITAL MATEMÀTICA
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA. En el nostre centre es potenciaran les habilitats relatives a l’expressió i comprensió oral i escrita, al raonament pràctic i al pensament crític des de les diferents àrees d’aprenentatge. Donem molta importància a afavorir el FOMENT LECTOR treballem la lectura a través d’activitats recollides en el Pla Lector del Projecte educatiu del Centre. Ús actiu de la biblioteca de centre amb un horari establit per a cada curs, així com el bibliopatio i dinamització d’activitats de centre.
COMPETÈNCIA MATEMÀTICA. S’establiran una sèrie d’orientacions i actuacions seqüenciades per cicle per a treballar estratègies de càlcul, càlcul mental i resolució de problemes en Matemàtiques.
COMPETÈNCIA DIGITAL. Es continuarà amb l’ús de les noves tecnologies segons els recursos existents (ordenadors, tauletes, pissarres digitals…). Es realitzaran sessions setmanals a l’aula d’informàtica i s’incorporán metodologies cooperatives i innovadores a les dinàmiques de classes per a la millora de l’èxit escolar.
PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE
Des del nostre PLC es potenciarà l’aprenentatge en les tres llengües castellà, valencià i Inglés.
L’aprenentatge del valencià i de la 1a llengua extraguera (Inglés) es realitzarà potenciant l’expressió i comprensió oral, especialment en E.I i primer cicle de E.P., amb la finalitat de garantir una formació integral que contribuïsca al ple desenvolupament de la personalitat de l’alumnat i preparar-los en el futur per a l’ús correcte i fluid d’aquesta llengua.
FAMÍLIES
És fonamental que la família i l’escola tinguen una comunicació fluida i que existisca confiança suficient amb els docents per a expressar qualsevol inquietud que puga sorgir pels seus fills/as.
Per a això el centre disposa de diferents .CANALS DE COMUNICACIÓ com són: l’agenda escolar, el Correu Corporatiu de centre i del professorat, Telegram, Web família i la pàgina web de centre en Portal Edu Salvador Tuset.
La relació entre família i escola és fonamental per al desenvolupament de l’alumnat. Tots dos contextos estan lligats i el potencial positiu de tots dos s’amplifica si treballen junts per una mateixa fi: contribuir al desenvolupament físic, emocional i intel·lectual dels xiquets i xiquetes.