CEIP SALVADOR TUSET

EL COL·LEGI SALVADOR TUSET VA SER INAGURADO EN 1950

En aquells anys 50 els mestres van donar els seus coneixements a donar formació en moments durs, moments durs esforçant-se al límit per a ensenyar el que sabien a uns joves l’objectiu dels quals era aprendre els coneixements bàsics i començar a aportar diners a casa que tan necessari era. Aportació que por poca que fora servia de molt.

A les escoles els alumnes estaven separats. Els xiquets ocupaven les aules de la planta baixa i les xiquetes les de la primera planta. Els alumnes podien assistir al torn del matí o de la tarde i per a cada torn hi havia diferents mestres.

Les escoles van ser el punt de partida per a l’eliminació de l’analfabetisme en la zona. No s’aconseguien grans coneixements, sí que s’aconseguien els bàsics i sobretot les quatre regles con les que defensar-se en el dia a dia. Un dels professors de les escoles nacionals va ser Don Joaquín Llobell que més tarde es va casar con Carmen  Tuset, una de les filles del pintor Salvador Tuset, que va continuar la seua formació llicenciant-se en dret i aprovant les oposicions de fiscal, exercint com a tal en l’audiència de València. Quan aquest espai va quedar obsolet es va construir l’actual Col·legi l’acte inaugural del qual veiem a la foto.