Jornades Xacarrac 2023

El passat 12, 13 i 14 de juliol es van celebrar les I Jornades Xacarrac al CCX de Xàtiva.

Les jornades es van iniciar el dimecres 12 amb la inauguració institucional a càrrec d'Alfred Boluda, regidor de cultura de l'Ajuntament de Xàtiva, Toni Pérez, Director del CEFIRE de Xàtiva i Reis Gallego, directora general d'Innovació Educativa i Ordenació.

La ponència marc va estar formada en una taula redona entre Marga Landete, Pep Gimeno "Botifarra" i Maribel Crespo on van repassar la situació actual de la música i dansa tradicional del nostre territori, els reptes i les amenaces.

Tot seguit Celestre Lafarga i Germán González van fer la presentació de l'Aula Didàctica de música i dansa d'arrel tradicional Salvadora Sancho.

Després Susana Diaz Tejedor va presentar el material fet per encàrrec de la Conselleria amb el nom "Espardenyes i a volar" que pretén apropar al professorat un recull teòric i pràctic per treballar a l'aula continguts com la dansa, els instruments tradicionals o el cant.

La primera jornada va acabar amb la presentació del "Projecte Flabiol" de la mà de Paco Bessó, qui va fer una exposició de les possibilitats del flabiol escolar a les aules, i de Josep Pons, autor del "Mètode de Flabiol" per al professorat.

Ja de vesprada al Jardí de la Pau vam poder disfrutar del concert del grup Tradifusió.

Els dies 13 i 14 es van realitzar els tallers didàctics de Danses tradicionals amb Celeste Lafarga; construcció d'instruments de canya amb Josemi Sánchez; cant amb Noelia Llorens "Titana" i flabiol amb Josep Pons.

El dijous 13 de vesprada es va dur a terme la ruta pel centre de Xàtiva de la mà de Pep Gimeno "Botifarra" i la Fanfàrria Italiana.

I per finalitzar les jornades el divendres 14 es va portar a cap un taller de danses de la mà de l'Escola de Danses de Xàtiva i un sopar i Sarau Popular al Jardí de la Pau.