Hort escolar / Écola

El passat dia 15 de maig vam rebre la visita de l'alumnat de l'EI "Cid Campeador". El nostre alumnat de quint va fer d'amfitrió preparant un munt de jocs i activitats per a ensenyar-los el col·le.
Una d'eixes activitats va ser  en l'hort. Cada any, dins del Projecte d'Ecoescuela, els col·legis d'Elda i Petrer realitzem activitats conjuntes. El curs passat cada centre va pintar una claveguera, bo, nosaltres tres. Us recordeu de "La mar comença ací"? Estava relacionada amb el tema de l'aigua.

En este curs el tema triat ha sigut l'energia, en concret la mobilitat sostenible. L'alumnat d'infantil del Cid es va desplaçar caminant fins al nostre col·legi i una de les activitats va ser sembrar unes llavors d'anet que ens van portar i uns planters de carabassa que Miguel, el nostre profe de P.T.,  ens va portar del seu camp.
El pròxim dia 28 de maig els xiquets i xiquetes de tercer anirem caminant fins al  col·legi Sant Negre a plantar en el seu hort. Tots els col·les d'Elda i Petrer que formen el projecte Écola rebran i  realitzaran visita a altres col·les per a plantar en les zones que tinguen habilitades.
Respecte al nostre hort, a més de l'anet i les carabasses, ja esmentats, hem plantat tomaques cherry, pimentons, alls i encisams. I vam arreplegar la collita d'api, bròcoli i coliflor que va ser espectacular. Només ens queda per recol·lectar les cebes, i la llombarda. Estan ja apuntito!

Ja tenim l'hort a punt en el col·legi Rambla dels Molins. Com és habitual cada classe té la seua caballón amb la seua planta corresponent. S'han estrenat en l'hort les classes de primer plantant api i bròcoli. Sext és la classe més experimentada i els seus planters eren de coliflor i encisam fulla de roure.Els qui també han plantat encisam, juntament amb creïlles, han sigut els de quint; i els de tercer que a més de bledes han plantat encisam, en este cas de la varietat "copera". Per part seua, de les cols llombarda i les cebes s'han fet càrrec els xiquets i xiquetes de quart que com a experts han donat les instruccions als seus companys de segon que han encarregat dels espinacs i cebes roges. Com a abonament hem utilitzat el nostre propi compost elaborat amb els residus orgànics dels esmorzars del col·le. La nostra intenció és ser residu 0 plàstic i cada dia més respectuosos amb el planeta.