Coneixem més sobre les aus migratòries

Notícia redactada per l’alumnat de 3rA

Una tècnica de Conselleria ens explica curiositats sobre les oronetes, avions i falciots i ens ajuda a fer-los nius

Dijous passat, 27 de maig, l’alumnat de 3rA vam participar en una jornada formativa sobre els ocells migradors més habituals en la nostra zona: l’oroneta comuna, l’oroneta cuablanca i el falciot.

El primer que vam fer, va ser un joc d’aparellar cartes per a poder aprendre les principals característiques i diferències entre aquests tres tipus d’ocells.

Després d’això, Sonia, que així es diu la tècnica que va realitzar l’explicació, ens va comentar algunes peculiaritats de l’oroneta comuna com, per exemple, que volen més de 4.000 km per a vindre de l’Àfrica fins a les Alqueries o que any rere any sempre tornen al mateix niu.

Per a finalitzar, en grups de tres o quatre companys construirem sis nius amb fang i palla, que el divendres vam acabar penjant per l’escola perquè servisquen de refugi a les oronetes que vinguen en pròximes temporades a passar la primavera i l’estiu amb nosaltres.

Estem molt contents amb el treball que hem fet, ja que sabem que mengen gran quantitat d’insectes, especialment mosques i mosquits, que tant ens molesten durant els mesos de calor i que, amb això, estem ajudant a controlar les plagues sense utilitzar insecticides i protegir el nostre planeta, la qual cosa ens ajudarà a tindre una major qualitat de vida.