FUNCIONAMENT I CAUSES DE BAIXA DEL SERVEI 

➢ El menjador escolar funcionarà des de setembre fins a juny. 

➢ L’horari del servei de menjador des d’octubre fins a maig és de 14:00h a 15:30h per als alumnes d’Educació Infantil i per a la resta de cursos de Primària. De 15:30h a 17:00 h es faran activitats extraescolars relacionades amb habilitats socials, cultura, l’esport i l’oci.

➢ Durant els mesos de setembre i juny l’horari és de les 13:00h fins a les 14:30h. 

➢ Hi haurà dos torns de menjador: Primer torn de 14:00h a 14:30h, el segon de 14:45h a 15:30h durant els mesos d’octubre a maig. Durant els mesos de setembre i juny l’horari serà amb dos torns diferenciats: Primer torn de les 13:00h a les 13:30h i el segon torn de les 13:45h fins les 14:30h 

➢ La recollida de l’alumnat per les famílies o l’eixida per l’alumnat autoritzat serà en els mesos de setembre i juny a les 14:30h i des d’octubre a maig l’alumnat podrà ser recollit o eixir amb autorització a les 15:30h o a les 17:00h. 

Cal tenir en compte que: 

• L’alumnat estarà en tot moment sota el control de monitors amb experiència. 

• El menjar l’elabora la empresa a les seues instal.lacions, amb les màximes garanties d’higiene i qualitat (inspeccionades pel Departament de Sanitat). 

• Del seu funcionament s’encarrega l’empresa. 

El menjador és un espai adequat per: 

• Introduir de manera progressiva nous aliments i preparacions, educant el paladar i fomentant la varietat d’aliments per tal d’assegurar una alimentació completa. 

• Practicar comportaments, habilitats i actituds correctes a l’hora de dinar, posar i treure la taula, utilitzar els coberts de forma adequada, menjar amb la boca tancada i sense fer soroll, deixar la taula en perfecte estat de neteja, de la mateixa manera que l’hem trobat. 

• Desenvolupar hàbits d’higiene: rentar-se les mans abans de menjar i les dents i mans en acabar. 

• Afavorir els aspectes de convivència, igualtat i de relació social en l’acte de menjar. Sempre procurant que el moment del menjar sigui un moment agradable i enriquidor 

NORMES GENERALS 

– Els educadors aniran directament a les classes d’infantil, primer i segon de primària per recollir els alumnes. La resta d’alumnes acudiran al seu espai de fer files al pati gran. 

– Els alumnes es distribuiran en les taules a judici del monitor/a 

– Cap dels alumnes que faci ús del menjador podrà sortir del centre durant el temps de menjador sense que vingui a recollir un adult degudament autoritzat. 

– Respectarem als altres companys/es i monitors/es. 

– Respectarem l’espai del menjador. 

– Entrarem amb ordre i calma al menjador. 

– Menjarem correctament fent ús adequat dels coberts, plats, got i tovalló. 

– Complirem amb els càrrecs que se’ns assignin: parar o desparar taula… 

– Jugarem al pati tenint en compte les normes del pati de l’escola. – – – Utilitzarem correctament els espais i material del pati. 

– Parlarem amb els companys de la taula amb un to de veu baix. – – – – Deixarem les jaquetes, bossetes i motxilles al lloc establert 

– Abans d’entrar al menjador, els alumnes s’han de rentar les mans i col·locar-se en fila. Serà una prioritat inculcar als nens / es uns hàbits de neteja i higiene. 

– En acabar el dinar, un cop retirada la taula, els nens es rentaran mans i dents per sortir al pati i realitzar tasques, segons el que indiqui el/la monitor/a. 

– Cap alumne podrà aixecar-se de la taula. Si necessita qualsevol cosa haurà de demanar-la a l’educador. 

– Tots els alumnes han de portar la seva bosseta de menjador, ús obligatori. 

– El menú setmanal estarà a la seva disposició i es farà difusió a través de la Pàgina Web del centre i a través del Tèlegram del centre a finals del mes anterior. Tanmateix es podrà veure al tauler d’anuncis del menjador. 

– El pagament del menjador es realitzarà mitjançant tiquets, per domiciliació bancària o per caixa a l’encarregada del menjador. 

– Els preu serà de 4’25 € 

L’ALUMNE QUE NO HAGI LLIURAT ELS SEUS TIQUETS O ABONAT L’ IMPORT NO PODRÀ QUEDAR-SE A MENJAR. 

– En el cas dels alumnes que es queden a menjar el mes sencer assiduament o eventualment sel’s passarà un rebut a l’inici del mes següent, del qual es passarà càrrec a través de domiciliació bancària preferentment. 

– En el cas de voler donar d’alta o de baixa a algun comensal al servei de menjador, així com per a la compra de tiquets, hauran d’acudir sempre a l’encarregada. 

– Només quan hi hagi una raó degudament justificada es podrà realitzar un canvi en els dies d’assistència al menjador. Aquest canvi s’ha de comunicar directament a l’encarregada. 

– Els alumnes que es quedin al menjador hauran de portar una bossa de neteja personal amb el seu nom, raspall de dents, pasta de dents, tovallola i gotet de plàstic. En el cas que vulgui portar colònia, aquesta ha d’anar en recipient de plàstic. 

– Els problemes de mal comportament o indisciplina seran resolts pels educadors quan es tracti de faltes lleus, aquestes estaran recollides en un full de faltes de convivència del menjador escolar que al finalitzar el mes se li entregarà a l’encarregada del menjador. 

– Quan es tracti de problemes de comportament greus en horari de menjador escolar el cas podrà ser derivat a la direcció del centre i fins i tot a la comissió de menjador, que intentarà donar resposta d’acord amb la normativa en vigor. Quedaran reflectits també al full de convivència del menjador escolar 

– Quan es tracti de problemes de comportament greus en horari d’activitats extraescolars el cas podrà ser derivat al professorat de guàrdia del centre i fins i tot a la comissió de menjador, que intentarà donar resposta d’acord amb la normativa en vigor. Quedaran reflectits també al full de convivència del menjador escolar i activitats extraescolars) 

– Es podrà acordar, fins i tot, l’expulsió del menjador i/o de les activitats extraescolars. 

Qualsevol dubte que els pugui sorgir serà atesa per l’encarregada del menjador, o per la directora del centre, en el següent horari: De dilluns a divendres de 9:30h a 10:00h 

CAUSES DE BAIXA DEL SERVEI. 

-ES CONSIDERARÀ QUE UN ALUMNE S’HA DONAT DE BAIXA AL SERVEI DE MENJADOR SI, UN COP PASSADA LA DATA LÍMIT DE PAGAMENT (10 DIES HÀBILS) AQUEST NO HA ESTAT REALITZAT.