On som?

En Benicarló

El nostre municipi està situat al nord del País Valencià i pertany a la comarca del Baix Maestrat i està obert a la mar per una costa rectilínia i baixa.
El territori és pla (només a l’interior hi ha algunes elevacions, que no arriben a 200 metres), format per productes d’al·luvionament, argilenc a la part baixa i pedregós a la resta.
El regadiu aprofita una extensa capa freàtica poc profunda a través d’un sistema de sínies i de pous amb motor, i produeix una gran varietat d’hortalisses, d’entre les quals destaquen les carxofes, i citrics. Al secà, en retroces, hi ha conrreus de garrofers, d’ametllers i d’oliveres.
Benicarló és una ciutat ben comunicada, ja que compta amb la N340 que passa per les afores de la població, l’autopista A7 a menys de 3 quilometres, el ferrocarril València- Barcelona i les carreteres comarcals i locals són abundants. Es troba ben comunicat amb grans ciutats com Castelló (70 Km), València (145 Km), Tarragona (120 Km), Barcelona (220 Km) i Saragossa (240Km).
També hi té fàcils accesos amb Sant Mateu (27 Km), Morella (71 Km), Peníscola (6 Km), Vinaròs (7 Km) i Tortosa (50 Km).

La comarca

Alcalà de Xivert
i… Benicarló

El terme

El seu terme és pla, amb una extensió de 48’25 quilometres quadrats, excepte algunes llomes a l’interior com la muntanya del Puig, la Tossa o el Corral del Petiquillo.
Travessen el terme el riu Sec o rambla de Cervera, la rambla d’Aiguadoliva i els barrancs de Polpís i de Surrac.
Benicarló té una important activitat econòmica fonamentada en l’agricultura, on les terres de conreu, força repartides, són explotades pels propietaris.
La indústria, representada pels sectors químic i dels mobles, s’ha desenvolupat notablement i té una gran importància econòmica.
El sector comercial i de serveis ha experimentat una gran expansió amb l’increment del turisme.
La pesca i el seu comerç donen també treball a gran quantitat de persones.
El seu port està dedicat prioritàriament a la pesca, malgrat que també és port esportiu però de poc volum.

La ciutat

La població experimenta una creixement constant i accelerat, actualment té un cens superior a de 28.000 habitants, amb un important moviment immigratori d’altres llocs de la geografia espanyola així com estrangera, principalment dels països del nord d’Àfrica i d’altres països europeus i asiàtics.
La ciutat (11 m alt) bastida en una extensa plana a mig quilometre de la mar fou una alqueria islàmica i que Jaume I atorgà la carta de poblament l’any 1236.
La llengua parlada és el català, ja que som una ciutat de predomini lingüístic valencià (variant dialectal valencià-tortosí del català occidental) per cultura, història i tradició.

www.ajuntamentdebenicarlo.org