El CEIP León Felipe va obrir les seues portes l’any 1971 sota el nom de Col·legi Públic Donoso Cortés, en honor al polític i diplomàtic espanyol.

Aquest centre va ser un de la trentena de centres que es van construir a Elx sota el mandat de l’últim alcalde franquista de la ciutat entre 1966 i 1979, Vicente Quiles Fuentes, a causa del fort creixement demogràfic que va experimentar la ciutat d’Elx durant els anys seixanta i setanta del segle XX.

El centre va ser reconstruït l’any 1994, període durant el qual la seua activitat docent va ser traslladada a la remodelada fàbrica Jayton, situada pròxima al centre, en l’Avinguda de Novelda. Després d’aquesta remodelació el centre canvia el seu nom pel de el poeta espanyol León Felipe.

En els seus començaments en el centre s’impartien les ensenyament de l’Educació General Bàsica (antiga EGB) entre els 4 i els 14 anys d’edat. La plantilla del centre estava composta en els seus orígens per docents de diferents procedències a nivell estatal així com de la ciutat d’Elx i voltants.
Actualment s’imparteixen en el centre ensenyaments del segon cicle d’Educació Infantil i ensenyaments d’Educació primària, des dels tres anys fins als dotze, amb dos grups d’alumnes per cada nivell educatiu.

Aquest és un centre que busca la convivència entre les diferents cultures que componen la nostra societat actual, el desenvolupament de la capacitat dels alumnes per a regular el seu propi aprenentatge i la confiança en les seues aptituds i coneixements, així com desenvolupar la creativitat, la iniciativa personal i l’esperit emprenedor. Tot això emmarcat en un ambient de proximitat, adaptat als nous mitjans tècnics que tenim a la nostra disposició i amb el suport i dedicació d’un equip humà bolcat amb la professió docent.