En el nostre centre, treballem des d’un enfocament multiprofessional i multinivell, amb una intervenció coordinada entre el professorat de Pedagogia Terapèutica (PT) i Audició i Llenguatge (AL), així com amb la resta de professionals que acompanyen a l’alumnat. Aquesta col·laboració es tradueix en docència compartida, seguiment individualitzat i un objectiu comú: que tots i totes puguin comunicar-se.
Una de les nostres eines clau és el Llenguatge Natural Assistit (LNA), que ens permet fomentar la comunicació de manera conjunta i funcional en el dia a dia.
En l’etapa de Primària, utilitzem diferents softwares de comunicació de manera quotidiana: en les rutines de l’aula, durant les activitats, al pati o en el menjador educatiu. Entre ells destaquen Grid 3 i Mind Express, que permeten a alguns alumnes comunicar-se a través de la mirada, i també jugar amb activitats d’habilitat visual.
A més, usem Asterics Grid com a comunicador dinàmic, tant en format digital en dispositius individuals com en una versió de gran grandària i baixa tecnologia, situada en un lloc visible i accessible de l’aula per a facilitar el seu ús.
I no ens oblidem de l’essencial: comptem amb una agenda visual diària amb les rutines i normes bàsiques de l’aula, que guia i estructura el dia a dia de l’alumnat.
