PIIE VIU L’HORTA 2022-24

Al llarg de dos cursos acadèmics hem desenvolupat un Projecte d’Investigació i Innovació Educativa que té com a objectiu principal instaurar en el nostre centre una nova relació amb l’entorn més immediat, l’Horta de Meliana, i una manera de treballar amb el nostre alumnat competencial, tat i com marca la LOMLOE.

Agrupem els objectius específics en 6 categories:

1. Promoure el compliment dels objectius del PEC de la Garrigosa

2. Treball competencial del currículum a través de l’experimentació directa a l’entorn

3. Sensibilització mediambiental

4. Coneixement i respecte pel patrimoni més proper

5. Implicació de la Comunitat Educativa

6. Ciutadania responsable i crítica

En aquest curs 2023/24 s’ha incrementat la participació de professorat, amb 30 docents implicats que suposen quasi la meitat del claustre. S’han desenvolupat Situacions d’Aprenentatge amb l’eix vertebrador de l’horta en totes les etapes educatives i pràcticament tots els nivells.

Hem rebut una subvenció econòmica de 2911,13€ que ens ha permès l’adquisició de material tant fungible com inventariable per al desenvolupament del projecte.

Hem participat en l’acció formativa iMou-Te com a centre amfitrió de 5 centres observadors, 4 de secundària i un de primària que ens van traslladar la seua satisfacció amb la jornada i el seu interès en posar en pràctica projectes semblants al seu centre.

La valoració global del projecte per part d’alumnat i professorat ha estat positiva. La participació de l’IES La Garrigosa en el Projecte Viu l’Horta ha permès al nostre centre obrir-se al seu entorn més immediat, l’Horta de Meliana, amb l’objectiu de conscienciar la comunitat educativa en la necessitat de protecció d’aquest patrimoni i de l’evolució cap a models de producció i consum més sostenibles. Al mateix temps, el desenvolupament d’aquest projecte s’ha convertit en el motor que ha impulsat la implementació de la LOMLOE en el nostre centre amb el disseny de Situacions d’Aprenentatge en les quals es contribueix al desenvolupament de les competències específiques de cada matèria i les competències clau aplicant metodologies actives en un context real d’aprenentatge. Així doncs, l’Horta i la seua protecció s’ha convertit en un element definitori del centre.

Clicant sobre el títol VIU L’HORTA podeu visualitzar el vídeo que resum el nostre projecte:

VIU L’HORTA