Projectes

HORT

Des de l’escola veiem la necessitat d’introduir noves activitats i estratègies que permetisquen millorar i ampliar el contacte del nostre alumnat amb l’entorn i la natura, alhora que ajuden a potenciar l’educació ambiental, així com, el respecte i cura del seu entorn. Així mateix, amb aquesta eina podem realitzar tasques d’escola servei per al poble i la gent més vulnerable que hi resideix.

Creiem que la possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar al nostre alumnat a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personal.
L’hort aporta una sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo servir per treballar amb alumnat de diferents edats i en diferents àrees curriculars.

L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.

TALLER D’EXPRESSIÓ ORAL

Un dels eixos vertebradors de l’escola és el llenguatge oral. Hi és present en molts moments del dia, i així esdevé essencial en la dinàmica de grup. És per aquest motiu que al llarg de l’etapa de l’educació infantil i primària potenciarem i acompanyarem situacions comunicatives on el llenguatge oral intervé de manera directa.

L’objectiu principal d’aquest taller és oferir a l’alumnat situacions comunicatives a partir de diferents tipologies textuals (Cançons, rodolins, embarbussaments, teatre, debat, poesia,…)  que giren entorn a un eix per tal d’estructurar el llenguatge i el pensament, d’afavorir la interacció entre els/les companys /es , la confiança en un/a mateix/a o el respecte entre iguals.

TALLER DE FANG

Actualment, s’utilitza la ceràmica com a recurs educatiu en pocs centres escolars, però aquells que ho fan saben que és un recurs immens per satisfer moltes necessitats de l’alumnat en aquesta etapa.

Al nostre centre, tenim iniciat el camí des de fa anys, hem dedicat temps i espai quan hem pogut apropant a l’alumnat a tenir contacte i experimentar amb un món molt llunyà i proper a la vegada com és l’activitat ceràmica. Una activitat molt arrelada a la vida de la nostra gent i a la nostra cultura. A més, el seu treball potència, tant el treball artístic com el treball sostenible amb el nostre medi.

Dins el nostre projecte de ceràmica artística participa tot l’alumnat del centre, tant d’educació infantil com d’educació primària. Cada classe assisteix dues vegades als Tallers d’Art. La primera visita és per a realitzar la seua peça (lligada al treball de l’aula) i la segona per a esmaltar-la i decorar-la. Tot l’alumnat gaudeix d’una experiència artística que deixa un bon record per sempre i que a alguns i algunes obri les portes per a un futur artístic i creatiu.

CONSTRUÏM BENESTAR EMOCIONAL AL CENTRE

(Projecte Pilot)

Els centres educatius d’Almenara estan formant part juntament amb els d’Alzira i Ondara, del projecte pilot de benestar emocional en centres educatius. Un projecte que pretén aconseguir un canvi de cultural educativa en els centres amb la intenció de desenvolupar competències socioemocionals per a l’alumnat.

En aquesta tasca es pretén involucrar tant al professorat com a l’alumnat, a les famílies i a la comunitat.

Beneficis:

• Millora les habilitats socials i emocionals.
  • Millora el rendiment acadèmic.
  • Millora de les actituds i relacions.
  • Disminucions dels problemes de conducta i estrés.

L’escola d’Almenara ja estem treballant amb ganes i il·lusió.