Menjador

Des de Cuinatur intentem visibilitzar i apropar la realitat del menjador a tota la comunitat educativa, per tal de conscienciar sobre la importància de l’alimentació i dels hàbits saludables i les pràctiques sostenibles.

Per tal d’aconseguir-ho, ens fem servir de dinàmiques formatives amb un alt component lúdic i participatiu, per què pensem que no hi ha millor forma d’enteniment que aquell que deriva del compromís emocional i la filosofia d’aprenentatge actiu.

Des de Cuinatur, entenem l’alimentació i la sostenibilitat com eixos de transformació susceptibles d’integrar el contingut curricular a les escoles, per la qual cosa, la nostra proposta abraça tots els àmbits i actors, des de Degustacions del menú per part de les famílies, tallers i tasts de diferents opcions d’esmorzars i sopars saludables i sostenibles, tallers participatius on l’alumnat cuina a les famílies (Cuinant en família), i tallers de conscienciació i assessorament per tal que el professorat puga conciliar la seua realitat diària (Smart cooking).

A la fi, no entenem el menjador com un espai tancat i hermètic, sinó més aviat al contrari, com el punt central de transformació de la societat futura atenent criteris de sostenibilitat i sobirania alimentària.