You can change the world” és el lema del nostre projecte amb Itàlia.

Projecte de treball junt a l’Istituto Comprensivo Nord de San Benedetto del Tronto, en Itàlia, que té com a objectius principals la cura del medi ambient, la protecció dels oceans, la inclusió, així com la millora de la competència digital i lingüística en anglès del nostre alumnat.
L’ alumnat i professorat italià ens visitarà l’última setmana de febrer i nosaltres a anirem a visitar-los en abril.

• Els alumnes del Jaume I visitem Itàlia del 14 al 20 d’abril de 2024.

1r dia (diumenge 14 -4-2024)

Després de 12 hores de viatge per fi hem arribat al nostre destí: San Benedetto del Tronto. Per a alguns de nosaltres, ha sigut la primera vegada que hem pujat a un avió i l’experiència ha sigut molt agradable. I com que hem arribat a hora de sopar ens hem deleitat amb una bona pizza italiana.
Ara a descansar que tenim moltes ganes de viure totes les experiències que ens han preparat els nostres companys i companyes de l’Istituto Scolastico Comprensivo Nord.

2n dia (dilluns 15-4-24 )

Hem començat el dia tastant el típic desdejuni italià, i amb les bateries ben carregades ens hem dirigit a l’escola Manzoni on estaven esperant-nos per a fer-nos una calorosa benvinguda. Ens ha rebut tota la comunitat educativa, l’alcalde i la representant de tots els escolars de San Benedetto. Després de visitar l’escola hem continuat amb la segona part de la història sobre la contaminació marina que vam iniciar a Alcàsser. En acabar de dinar hem creat els nous escenaris i personatges per a poder acabar l’ebook i el curtmetratge amb Stop Motion.
A la vesprada hem recorregut el casc antic i els seus monuments més emblemàtics amb les famílies:

• El museu de la Villa Marittima
  • La Torre de Gualtieri
  • El Palazzo Piacentini ( galeria d’art)

3r dia ( dimarts 16-4-24 )

Hui hem treballat de valent a l’escola Sacconi. Hem començat el dia amb la presentació de la nostra escola, Alcàsser i la Comunitat Valenciana. A continuació Mrs. Danza ens ha deleitat amb un taller sobre gravació de curts on hem usat l’aplicació Stop Motion i Imovie. Després hem utilitzat estes ferramentes digitals per gravar la segona part de la nostra història. Per la vesprada, el Sindico (alcalde) ens ha rebut a l’ajuntament. Després ens hem menjat un bon gelato i les mestres italianes ens han mostrat la platja i els monuments del voltant: Lavorare, Lavorare, Lavorare; Il pescatore i el vaixell Genevieve.

4t dia (dimecres 17-4-24 )

Hui hem assistit a una conferència en la que la guàrdia costera de San Benedetto ens ha informat de la important tasca que desenvolupen en quant a salvament marítim i conservació de l’entorn marí.
Després la biòloga de l’associació European Sharks ens ha transmés el perill que corren els taurons i la importància de tindre cura d’ells ja que ocupen un lloc esencial en la cadena alimentícia.
El nostre alumnat ha recollit les seues idees per tal d’incloure-les en la infografia que ja començarem en la mobilitat a Alcàsser.
Per la vesprada hem participat en un taller en el que hem fet els nostres propis joguets amb materials de rebuig.
Per finalitzar, les famílies ens han ensenyat el far I el port.

5é dia ( dijous 18-4-24 )

Hui ens hem alçat ben matí per a fer una eixida a Roma amb els companys i companyes italians/es. Hem participat en distints tallers sobre l’agenda 2030 per celebrar el dia de la Terra en Itàlia.
Després hem aprofitat per visitar la Piazza d’Espagna i la Fontana di Trevi.

6é dia (divendres 19-4-24 )

Hui hem començat el dia participant en la sessió d’anglés dels nostres companys italians, hem fet jocs de presentació per tal de conéixer-los. Després el professor d’educació física ens ha ensenyat a jugar a Per le quattro parti.
Hem acabat les activitats principals del projecte: hem decidit el títol de l’ebook, completat la infografia amb la informació extreta de la conferència sobre l’estat dels nostres mars i hem gravat l’àudio del vídeo fet amb Stop Motion.
Després de dinar, hem visitat el Museu de la Mar on hem vist les restes arqueològiques trobades al llarg de la història, la sala de les àmfores, la vida de les famílies marineres de San Benedetto i les diferents espècies marines que el museu recull. A continuació hem celebrat l’acte de cloenda, on ens han entregat els certificats. Per finalitzar ho hem celebrat tots junts sopant el típic peix de la zona.
Ha sigut una setmana molt profitosa  en la que hem pres consciència de la situació actual dels nostres mars i la necessitat urgent d’actuar en pro de la vida marina.
Hem gaudit molt del temps que hem passat amb els companys, mestres i famílies italianes, ens han fet sentir com a casa. Ens han transmés la seua cultura de primera mà i ,tot que, les nostres llengües son germanes, hem fet servir l’anglés al màxim.
YOU CAN CHANGE THE WORLD