PROJECTES
GUARDABOSC 2024
FLABIOL 2024
Projecte Flabiol Curs 2023-2024.
Aquest curs la nostra escola participa al projecte flabiol de Conselleria, introduint aquest instrument folklòric valencià a les aules de 3r d’Educació Primària.
RÀPSODES 2024
Aquest curs s'ha portat a terme el projecte titulat "Aprenem i composem a l'escola", amb col·laboració amb el CEIP Verge de la Vallivana de Picassent, i amb la participació del taller "T'ho dic amb una albà".
ESCOLARTS 2024
APADRINAMENT
Ja estem en Nadal, temps per a COR-partir vivències i moments. Hui amb els nostres COR-pis hem fet la carta al Pare Noel. Ha sigut una experiència inoblidable ❤️🎄
APADRINAMENT
Al Jaume I ens agrada compartir experiències, conviure, ajudar-nos, fer amics i créixer junts.
El projecte d'apadrinament ens dona l'oportunitat que majors i xicotets, menudets i grans; compartim moments únics i especials que fan que la nostra estada al Jaume I siga inoblidable.
Enguany, a més de celebrar el dia de Halloween i ser un dia terroríficament divertit, els CORPIS del curs 23/24 s'han conegut i han fet manualitats junts i juntes!
I què és això de COR-PIS? Doncs és el programa d'acoRpanyament escolar el qual iniciem enguany amb aquest nom per promoure una coRvivència positiva al centre i compartir el sentiment de família.
PROVOCACIONS
El primer cicle ha fet les primeres provocacions del curs!
L'alumnat s'ha trobat una caixa a l'assemblea i immediatament han posat les mans dins per saber què hi havia.
Dins trobaren confeti i lletres soltes, les quals havien d'ordenar per a descobrir el missatge secret!
Han hagut d'ajudar-se els uns als altres i col·laborar.
Ha estat divertit jugar amb el confeti i totes les classes han aconseguit ordenar les lletres i formar les frases:
JA ESTEM EN PRIMÀRIA!
JA ESTEM EN SEGON!
👏🏼👏🏼👏🏼
TALLERS COEDUCATIUS AMB MARTA PEREIRA
Com cada any, Marta Pereira ens visita amb els seus tallers on el nostre alumnat aprén valors coeducatius d’una manera dinàmica i entretinguda amb les titelles que sempre l’acompanyen.
Gràcies Marta.
MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES
Les matemàtiques manipulatives persegueixen fomentar un aprenentatge lligat a les seues pròpies vivències, que parteix de les seues capacitats d’intuïció, de raonament i de creativitat.
El més important és generar el dubte en l'alumnat, plantejar-los situacions “problemàtiques” amb sentit, fomentar les seues interpretacions, deixar fluir el diàleg, conduir-los a eixir-se de la norma.
PATIS COEDUCATIUS
Els patis coeducatius pretenen convertir els patis en espais útils, sostenibles, pràctics, amb criteris educatius.
Crear un pati sense discriminacions ni conflictes. Un espai on tot l'alumnat, independentment de la seua edat o sexe, puga jugar i divertir-se en igualtat.
Al Jaume hem dut a terme este projecte per tal de transformar este espai i fer d'ell un lloc d'aprenentatge, de valors i convivència per al nostre alumnat.
CIÈNCIES
Els projectes de ciències deriven de problemes o preguntes desafiants, impliquen els alumnes en activitats de disseny, de resolució de problemes, d’investigació i de presa de decisions. Donen als alumnes l’oportunitat de treballar d’una manera relativament autònoma.
A través de les àrees de Ciències Socials i Naturals, al Jaume volem donar un paper actiu al nostre alumnat, facilitant que aprenga a pensar per ell a soles i de forma crítica, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts.
TERTÚLIES LITERÀRIES, TEMÀTIQUES I DIALÒGIQUES
"Un llibre obert és un cervell que parla; tancat, un amic que espera; oblidat, una ànima que perdona; destruït, un cor que plora".
En Primària fomentem la lectura a través de les tertúlies literàries dialògiques.
*Drácula", "Conte de Nadal", "Un món per guanyar"... Clàssics o actuals, el nostre alumnat i equip docent comparteix la seua interpretació sobre un mateix text literari.
Una manera d'enriquir la competència lectora i la convivència de tota la Comunitat Educativa.
En el Jaume I gaudim de la lectura.