Mobilitat Turquia

MOBILITAT TURQUIA

El nostre projecte Erasmus+ KA229 Recycle today for a better tomorrow està arribant a la seua recta final.

L' última mobilitat tindrà lloc a Turquia, país coordinador del projecte, del 13 al 17 de juny. En esta mobilitat participaran quatre alumnes de 5è B i dos mestres. Us anirem informant d'esta gran experiència.

483D3C4C-59A1-456C-A11E-6BEAB3A370E9

Diumenge, 12 de juny

Comença la nostra gran aventura per les terres turques. Ens espera un dia molt llarg però molt emocionant, ja que és l'última mobilitat del projecte Erasmus+ KA229 Recycle today for a better tomorrow. Esperem retrobar-nos amb alguns dels amics i amigues que ens van visitar a Alcàsser al mes d'octubre.

Dilluns, 13 de juny

Tenim per davant una setmana carregada d'activitats. Els companys de Turquia, ens han rebut amb una dansa tradicional turca i, fins i tot ens hem animat a ballar amb ells i elles.

Tot seguit, hem presentat la nostra part del projecte sobre animals en perill d'extinció i hem aprés molt amb les aportacions de cada país.

A continuació hem visitat l'escola i ens han deleitat amb dolços i menjar típic turc. En acabar de dinar hem realitzat dos talllers, en el primer hem dissenyat bolses de compra reutilitzables amb materials reciclats i al segon, hem decorat samarretes que després donarem a l'alumnat d'una escola d'educació especial. Entre taller i taller, tarta i ball per celebrar l'última mobilitat d'aquest gran projecte.

Per a acabar el dia, hem tastat el reconegut kebab d'Adana amb un sopar de germanor en el que l'alumnat Erasmus ha creat nous vincles i afiançat els ja existents.

Dimarts, 14 de juny

Hui hem visitat Adana.

En primer lloc hem anat a la planta de reciclatge de residus sòlids, allí ens han explicat el procés per a obtindre compost i biogàs a partir dels residus que arriben a la planta. El compost és utilitzat a l'agricultura i el biogàs per a generar electricitat. En acabar, hem anat a la Mesquita Sabanci, construida segons l'arquitectura clàssica otomana, monument que ens ha impressionat per la seua bellesa.

Hem passejat pel Tas Köprü, pont de pedra sobre el riu Seyhan, construït durant el periode de l'imperi romà i pel casc antic de la ciutat, ple de tendes i tallers artesanals. Hem tastat fruits secs i dolços típics turcs, els que més ens han agradat han sigut els anomenats Lokum (delícies turques) i el baklava de pistatxo. Hem aprofitat per a fer un poquet de shopping i per acabar el dia hem anat a sopar a Tahta Masa, situat al llac d'Adana, un paisatge meravellós.

Dimecres, 15 de juny

Ben matí hem eixit direcció a Cappadocia per visitar el Open Air Museum, patrimoni de la Humanitat. Ens han impressionat les meravelles que la natura ha creat, com el vent i l'aigua han modelat les roques d'esta forma tan particular. El guia ens ha anat explicant el procés de formació de les roques entre altres coses molt interessants.

Hem visitat diferents tallers artesanals durant la jornada d'avui. Al primer ens han explicat com es treballa la pedra d'Onix (alabastre), des de la seua extracció fins a la seua venta transformada en joies i objectes decoratius. Al segon taller, de ceràmica, ens han mostrat el procés artesanal de fabricació d'objectes fets amb fang.

Hem dinat a un lloc idíl·lic, una cova a la regió de Cappadocia. Hem continuat el nostre tour admirant la bellesa de la zona i hem aprofitat per comprar més d'un souvenir. Un dia molt intens però inoblidable. Com diuen ací, once in a life.

Dijous, 16 de juny

Hui hem passat el dia a la regió d'Antakya, concretament en Hatay. En primer lloc hem anat a un centre d'Educació Especial per fer entrega a l'alumnat de les samarretes del projecte Erasmus+ que vam decorar en el taller del dilluns. Ha sigut molt emocionant per a nosaltres, però sobretot per a ells i elles.

A continuació hem visitat el Museu Arqueològic de Hatay, on el guia ens ha explicat quins van ser els primers pobladors i les diferents civilitzacions que han habitat la regió d'Antakya. A l'eixida del museu hem pogut observar com els artesans i artesanes de la zona fan els mosaics.

Com a alumnes conscienciats i promotors del reciclatge i la cura del medi ambient, hem repartit als habitants de Hatay la  guia pràctica del reciclatge elaborada pels companys i companyes de Ceyhan. Hem aprofitat per dinar a un restaurant al basar d'aquesta ciutat i fer les últimes compres.

Seguint amb el programa d'avui hem visitat el casc antic i l'església Saint Pierre Cave, que rep aquest nom per estar construïda dins d'una cova.

Per últim hem visitat el Museum Hotel, hotel construït sobre ruïnes i mosaics romans impressionants i molt ben conservats.

Un dia ple d'humanitat, cultura, història i reciclatge. No podíem acabar millor el dia que sopant vora riu amb la nostra gran família Erasmus.

Divendres, 17 de juny

La nostra mobilitat arriba a la seu fi. Ens acomiadem de Turquia amb un bany al Mar Negre, concretament a la platja de Yumurtalik. Hem gaudit molt d'aquest moment tan refrescant amb els nostres amics i amigues.

A continuació ha tingut lloc el dinar a la Universitat d'Adana i l'acte de cloenda amb l'entrega de diplomes, regals i una projecció molt emotiva de totes les mobilitats que hem realitzat al llarg del projecte. Ens hem acomiadat dels nostres amics i amigues amb l'últim sopar d'aquesta mobilitat i amb la intenció de mantindre el contacte amb ells i elles.

El projecte Recycle today for a better tomorrow ha finalitzat però  seguirem promovent la cura del medi ambient i el reciclatge, així com els vincles creats entre tots nosaltres. Esperem coincidir en futurs projectes, ja que el moviment Erasmus+ sols acaba de començar. NOT SPEAKING THE SAME LANGUAGE SHARE THE SAME FEELINGS.