MOBILITAT ROMANIA

Continuem amb el projecte Erasmus+ KA2 Recycle today for a better tomorrow. La quarta mobilitat tindrà lloc la setmana del 28 a l’1 d’abril a Romania amb el lema “Step by step to recycle more”.
L'alumnat d’Erasmus de 6é B ja està a l’aeroport preparat per gaudir d'esta experiència única.
Vos anirem informant al llarg de la setmana. No us ho podeu perdre!

Dilluns, 28 de març de 2022

LA BENVINGUDA

Hui comencem la nostra aventura a Suceava (Romania). Estem a l'hotel Continental, molt a prop de l'escola i del centre de la ciutat.

Hem carrregat forces amb un bon desdejuni i ens n'hem anat a conéixer l'SCOALA GIMNAZIALA Nº4,  i a tot l'alumnat i professorat que forma part d'aquesta mobilitat.

En acabar el tour per l'escola, les nostres xiques han fet una gran presentació tant del nostre centre com del nostre país i comunitat.

Després de dinar a la Universitat de Suceava, hem anat al Centre Cultural Bucovina a fer un taller molt interessant "From traditional village to future city" WASTE ART, en què entre tot l'alumnat han creat la ciutat del futur.

L'última activitat de hui ha sigut un taller de folclore i danses típiques romaneses, especialment Bucovines (zona on ens trobem, originàriament Moldavia). Ens han explicat l'origen i història tant dels tratges típics, instruments autòctons com de la cultura Bucovina. Finalment, hem aprés alguna que altra dansa típica.

Finalment, els companys i companyes anfitrions, ens han deleitat amb un sopar típic romanés.  Mireu quina bona pinta…

I després d'un dia ben intens, ara toca dormir. Fins demà.

Dimarts, 29 de març de 2022

FUTUR CITY - GREEN CITY. UN DIA PER SUCEAVA

Hem començat el dia a la Universitat de Suceava. Hem fet un xicotet tour per les seues instal·lacions, especialment per la zona del Green Campus, on hem pogut vore el primer GREEN ROOF de Suceava.

Hem visitat el laboratori de botànica i hem gaudit de les explicacions d'un expert en Dendrochronology (estudi dels anells dels arbres i com la polució i el canvi climàtic afecta als arbres i al planeta).

En acabar de dinar, hem assistit a una xerrada sobre les energies renovables i hem fet el taller "Future City-Green City", en el qual hem ensamblat diversos kits solars que hem afegit a la maqueta creada ahir per tots els xiquets i xiquetes.

El dia ha continuat amb una visita turística pels monuments més importants de Suceava: The Bucovina Village Museum, Suceava Fortress i el monestir ortodox "Saint John the New". Però abans de tot açò, mentre esperavem l'autobús les nostres alumnes han ensenyat a la resta de companyes i companys a ballar La Macarena.

I per acabar, panxa plena i a dormir.

Dimecres, 30 de març de 2022

PLANTA DE RECICLATGE, MUSEU D’OUS DE VAMA I MONASTERI ORTODOX DE VORANET

Comencem el tercer dia de la mobilitat a Suceava amb un bon desdejuni, ja que el dia és llarg i les nits també.

Ha sigut un dia molt complet. Hui tocava visita a la planta de reciclatge de paper i cartró "AMBRO", on ens han explicat tot el procés per a reciclar paper i fer cartró.

Després ens hem dirigit a Moara on ens han mostrat el treball que realitzen al verteder ecològic.

En acabar la visita, hem dinat a un restaurant tradicional romanés.

Amb la panxa plena hem anat al Museu d'Ous pintats de Vama, el més gran de tota Europa.

L'últim lloc que hem visitat avu,í ha sigut el Monasteri Ortodox de Voronet, patrimoni mundial de la UNESCO on ens han explicat la seua història.

I amb la cel·lebració de l'aniversari d'Adriano, company italià, hem acabat un dia ben intens.

Dijous, 31 de març de 2022

UNA NIT INOBLIDABLE

Aquest matí hem tingut l'esperat concurs ECO-COSTUMES. Els participants han el·laborat trages amb material reciclat i els han exhibit davant del jurat i la resta de companys de la mobilitat. El nivell ha estat molt alt.

Les nostres xiques han desfilat d'allò més bé però, finalment el trofeu guanyador ha sigut per a una alumna de Turquia.

Una vegada hem acabat de dinar i amb les piles carregades, hem continuat amb un altre concurs. En aquest cas de cartells, ací si que no se'ns ha escapat la victòria.

Aquesta nit ha estat inoblidable. Hem celebrat el sopar de cloenda amb moltes ganes i il·lusió, no hem parat de ballar i cantar ni per a sopar.  Ho hem passat molt bé.

Fins i tot hem gaudit d'una exhibició amb ballarins experts i de la dolça veu de Viviana, la nostra amiga romanesa.

Divendres, 1 d’abril de 2022

L’ACOMIADAMENT

Comencem el darrer dia de la nostra estada a Suceava fent jocs de taula sobre reciclatge.

En acabar els jocs, hem gaudit del vídeo resum de la nostra mobilitat a Romania i ens han fet entrega dels certificats d'assistència.

Ha sigut una setmana fantàstica. Per a repetir!!