ESCOLARTS 2023

Escolarts 2023.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha anunciat l’inici del nou programa ‘EscolARTS’, amb l’objectiu d’estimular l’expressió artística dels alumnes de Primària a través de la música, la ràdio, el teatre i la dansa. EscolARTS engloba quatre programes diferents, dos dels quals ja estaven en marxa, com ara ‘L’escola canta’ i ‘L’escola dansa’, ‘L’escola fa ràdio’, i ‘L’escola fa teatre’.

Durant el curs 2022-2023, la nostra escola, des de l’aula de música, i de forma interdisciplinar a totes les aules involucrades, ha participat en els projectes de ‘L’escola dansa’ i ‘L’escola canta’.

‘L’Escola Canta’ promou l’ús de la llengua oral i escrita en l’àmbit de l’expressió artística musical i escènica. Proposa una metodologia integrada de llengua i contingut, que pot ser implementada en qualsevol assignatura, amb un enfocament artístic. A més, és una eina enriquidora que fomenta l’aprenentatge i la dinamització de la llengua valenciana, i compta amb la participació de les bandes de música locals. Aquest curs vam interpretar la cantata “La missió de Robi” amb l’alumnat de 4t d’Educació Primària.

D’altra banda, ‘L’Escola Dansa’ és un projecte educatiu en el qual la dansa i la música es combinen per a estimular la creativitat i l’expressivitat dels alumnes a través del moviment corporal. Fomenta l’expressió corporal, el moviment i la dansa, i pot ser desenvolupat en les àrees d’educació musical i educació física, principalment, tot i que també pot integrar-se de manera transversal i artística en altres assignatures.

Aquests programes ofereixen als alumnes una oportunitat única per a explorar i desenvolupar el seu potencial artístic, mentre aprenen i s’expressen a través de la música, la dansa, la ràdio i el teatre.