DINAMARCA

dijous, 24 de maig de 2018

Inés informa al claustre sobre la seua mobilitat

El passat dimarts, Inés la mestra d’anglès i arts va fer una presentació al claustre amb l’ajuda d’un Power Point sobre la seua propera mobilitat a Dinamarca. Primerament ens va introduir el país amb informació sobre la seua història i altres dades significatives, després, també ens va explicar que durant una setmana assistirà a unes jornades d’observació didàctica anomenades job shadowing, on aprendrà noves tècniques d’ensenyament de llengües i a més a més, coneixerà de mes a prop el sistema educatiu danès.

 

dijous, 31 de maig de 2018

Penúltim dia de job shadowing

Bona nit! Hui ha sigut el penúltim dia a Nydamskolen i només entrar he tingut una rebuda molt carinyosa d’una xiqueta, un ramell de flors silvestres segurament recollides de camí a l’escola. Sincerament, m’ha alegrat molt el dia!

 

Hui he passat gran part del matí amb els alumnes de preschool, que és un curs previ a 1r de primària on l’alumnat fa un procés d’adaptació del Kindergarten a Primària. S’ha de tindre en compte que els xiquets i xiquetes de preschool tenen 6 i 7 anys, és a dir, com els nostres de 1r. Primerament hem anat al gimnàs per treballar l’atenció i ordres en llengua anglesa a través de jocs que han fet que acabaren esgotats.

 

Després han fet una miqueta de relaxació i s’han dutxat tots junts als mateixos vestuaris.

En tornar a l’aula s’han dividit en dos grups i mentre un grup ha treballat el concepte de quantitat dels nombres amb un conte, l’altre grup ha estudiat quines són les dades necessàries per explicar on vius.

 

A continuació he estat observant els alumnes de 3r que han fet unes presentacions de personatges famosos escollits per ells i que han acompanyat amb el suport d’un power point.

Hui ja és l’últim dia a Sonderborg i una mestra de l’escola s’ha oferit a fer-nos de guia i ens ha explicat la història del vaixell Nydam Mose.

  

 

30/5/2018

Els alumnes de Nydamskolen aprenen castellà i la nostra cultura

Bona vesprada!

La nit passada quasi no vaig dormir, estava nerviosa perquè hui havia de fer dues classes de la nostra llengua i cultura espanyola als xiquets més fadrins de l’escola. Tot i que estes eren les últimes sessions del dia, de 14 a 16 hores, els alumnes de 7é i 8é han estat molt atents a tot el que els he contat i després m’han fet un fum de preguntes. Primerament hem visionat el video de la nostra escola per tal que conegueren les nostres instal·lacions i com treballem, també els he informat sobre el sistema educatiu espanyol. Després hem treballat com presentar-nos i donar alguna informació personal i hem fet un joc per poder pràcticar-ho. Finalment els he mostrat les nostres tradicions culinàries i festives amb fotos i videos representatius. La veritat és que hem gaudit molt de la sessió!

 

 

 

Aquest matí primerament he estat amb les classes de 1r, que han començat el dia llegint en parelles durant vint minuts el llibre escollit per ells. Cada parella estava formada per un xiquet amb dificultats i un altre amb més nivell lector que l’ajudava.

 

 

 

 

Seguidament he vist com fan anglès els alumnes de 1r. Han estat treballant els membres de la família i han practicat el vocabulari i algunes estructures senzilles amb un joc cooperatiu que també he trobat molt interesant i el faré servir a classe.

 

 

Altra cosa que m’ha cridat l’atenció és que al finalitzar cada sessió els alumnes més menuts fan una reflexió de la classe i ho anoten de manera individual en un full amb caretes.

Açí vos deixe algunes imatges del pati de Nydamskolen.

 

 

 

 

29/5/2018

dimarts, 29 de maig de 2018

Godnat alle sammen!

Godnat alle sammen! Bé, vaig a continuar en valencià que el danès encara me resulta molt complicat😃

Vos vaig a presentar a les mestres d’Eslovènia en les que he compartir gran part del dia de hui a Nydamskolen. Elles també estan fent un període d’observació docent a esta escola.

I ara ja passe a contar-vos allò que hem fet al llarg del dia.

Les dues primeres sessions del mati les hem passades amb les classes de 2n que ens han ensenyat alguns jocs matemàtics que fan servir per practicar i consolidar alguns conceptes d’aquesta àrea. També ens han volgut cantar les rimes que utilitzen per aprendre les taules de multiplicar.

I per finalitzar les classes amb l’alumnat de 2n, ens han cantat i ballat una dansa típica danesa.

Les dues següents sessions hem estat ajudant l’alumnat de 3r, que estan preparant unes obres de teatre en anglès que finalment representaran als seus pares i mares.

Ací vos mostre una foto del grup d’actors al que he estat ajudant amb la pronunciació i entonació del text.

Haureu observat que els xiquets i xiquetes van per l’escola sense sabates, açò es degut a que a l’entrar al centre se les lleven i guarden totes les coses en una mena de vestuari. Supose que la raó principar és que a l’hivern com que plou tant, necessiten llevar-se les botes d’aigüa i anar més còmodes.

  Després de l’hora de dinar he acompanyat els alumnes de 5é en l’àrea d’anglès, on han revisat questions gramaticals i han fet traduccions orals de l’anglès al danès. Per acabar hem cantat i ballat una cançó de Super Simple Songs que de segur que quan torne al Jaume la faig servir en les meues classes!

 Finalment he tornat amb la classe de 3r que han estat parlant de temes d’actualitat de l’interès dels alumnes, com ara l’incendi d’una altra escola a Sonderborg. Han buscat notícies i informació en internet per poder situar a tots els companys sobre les seues inquietuds.

Per la vesprada he visitat una illa que està a 15 minuts d’on visc i m’he trobat unes imatges que ben be podrien ser les d’un conte de fades d’Andersen.

 

28/5/2018

dilluns, 28 de maig de 2018

Segon dia a Nydamskolen

Bona nit de nou a tots i totes!

Hui vos vaig a contar el meu dia a l’escola de la regió de Sonderborg on me trobe. Nydamskolen esta situada en un poble menut  on hi acudixen xiquets i xiquetes d’altres pobles del voltant, molts d’ells venen en bici, altres caminant i els més allunyats amb autobús. Però la majoria van i tornen de l’escola sense l’acompanyament dels pares.

Per començar el matí, he estat amb l’alumnat de 2n de primària que ha estat treballant el vocabulari de diferents contes tradicionals i d’altres, asseguts en diferents racons dels voltants de la seua aula. Els alumnes han triat també si volien treballar amb companyia o a soles, però tots igualment de manera autònoma. No cal dir que ací ho fan quasi tot amb l’ordinador!

 

Després he estat amb les classes de 3r que han començat la lliçó de matemàtiques fent un joc d’operacions on es preguntaven mútuament i si encertaven el resultat s’intercanviaven les targetes i continuaven amb un altre company.

A continuació han estat estudiant els centímetres cúbics i han fet servir cubs tipus lego per fer-ho més comprensible.

Com a curiositat vos vaig a contar que generalment en les escoles daneses no hi ha servici de menjador ni cap tipus de cantina o venda de menjar. Per tant, els alumnes porten el menjar preparat de casa i se’l mengen dins de l’aula en unbreak que dura solament vint minuts.

  

Per finalitzar el dia a l’escola he estat amb els alumnes de 6é que han començat la classe d’anglès parlant d’allò que han fet el cap de setmana. Després han revisat individualment alguns aspectes de gramàtica fent exercicis a l’ordinador. Aprofitant que fa tant bon oratge hem eixit al pati i han jugat per parelles a fer-se preguntes en anglès i respondre-les. Finalment hem tornat a l’aula i han continuat escrivint a l’ordinador una mena de diari sobre el campament d’Alemanya al que varen anar fa unes setmanes.

 

Per acabar el dia he visitat la ciutat de Sonderborg. A continuació vos deixe algunes fotos per a que vos feu una idea de l’encant d’aquesta població.

 

 

 

CONTENIDO

diumenge, 27 de maig de 2018

Cap de setmana cultural pels països escandinaus

Bona nit a tots i totes!
Durant aquest cap de setmana he pogut aprofitar per conèixer millor el país on estic vivint. El dissabte al mati vaig viatjar a Copenhage, la capital danesa, on vaig tindre el plaer de gaudir de les celebracions pel 50 aniversari del seu príncep Frederik.

 

 

També vaig aprofitar per fer un tour en vaixell pels canals la ciutat.

 

Després vaig visitar el monument més conegut del país, la famosa sirenita, homenatge al personatge més famós del escriptor danés Hans Christian Andersen; conegut també per altres contes com Pulgarcita, La princesa y el guisante, El patito feo, El soldadito de plomo

Finalment em vaig dirigir al país veí, Suècia. Per arribar a Malmö vaig creuar el mar Bàltic a través del pont més llarg d’Europa, el pont d’Oresund, que fa una llargària de 7.845m.

En aquesta ciutat sueca podem trobar l’edifici Turning Torso del emblemàtic arquitecte valencià Santiago Calatrava.

Per finalitzar el cap de setmana he tornat a casa amb el ferri que uneix les illes d’Odense i Sonderborg.

 

Demà tornaré a l’ecola Nydam i de vesprada vos informaré d’allò més interesant.

 

CONTENIDO

dissabte, 26 de maig de 2018

Salutacions des de Danmark!

Bona nit a tots i totes! Dijous passat vaig arribar a Sonderborg, municipi al sud de Dinamarca on viuré durant els següents dies una experiència docent que de segur me reporta moltes idees que amb molta il·lusió posaré en pràctica a la tornada a la nostra escola.

Divendres vaig començar les jornades de job shadowing, observació directa del treball diari al centre educatiu Nydamskolen.

 

Durant la meua estada en aquesta escola danesa contemplaré quines tècniques fan servir per l’ensenyament de llengües en els distints nivells que açí es recullen: des del curs 0, que és un curs previ a primer de primària, fins a  9é. Quan estiga més assabentada de les etapes del sistema educatiu danès vos donaré més informació!

Bé, entrem en matèria. Les dues primeres lliçons del dia vaig estar acompanyant les dues classes dels alumnes de 5é de primària, que m’explicaren que en la major part del temps treballen tots junts en la mateixa aula asseguts a terra  i amb les dues mestres fent tàndem d’una manera molt coordinada.

També me mostraren el llibre que utilitzen per a la classe d’anglès i que tots els matins inicien el seu dia a dia llegint durant vint minuts en silenci. Em va sorprendre molt que realment tots aquells xiquets i xiquetes estagueren tant de temps llegint sense fer cap soroll, ja que les mestres estaven fora de l’aula fent lectura individual i comprensió amb cada xiquet.

Desprès tinguerem una miqueta de festeta perquè els alumnes de 9é ja han acabat els examens de l’escola i els estatals.

 

Per acabar el dia, vaig estar amb els alumnes de 4t que estaven preparant en xicotet grupet unes obres de teatre en anglès i a més havien de preparar unes titelles per a les seues representacions. Va ser molt curiós perqué cada grupet va buscar un lloc per els corredors, que estan plens de racons per afavorir que els alumnes treballen de manera individual o en grup i on tenen impresores i ordinadors per al que necessiten.