Visita de l’escola Jozeta Toporisica (Dobova, Eslovènia)

Del 12 al 18 de maig el nostre centre va tindre el plaer d’allotjar un grup de professores i alumnes d’una escola de primària d’Eslovènia. Els alumnes, de 14 anys, estaven al nové i últim curs del que al seu país és l’etapa primària.

L’objectiu de la seua mobilitat era conviure amb el nostre alumnat compartint el màxim d’experiències amb ells, tant dins com fora de les aules. L’eix vertebrador del seu projecte era la divulgació dels costums i tradicions del seu país per tal que, en acabar la seua estada, tots coneguérem un poc millor Eslovènia al temps que s’emportaven una impressió general del nostre sistema educatiu i de la nostra forma de viure.

Després d’una càlida acollida per part de les famílies dels alumnes que els anaven a allotjar, es va fer un sopar que va resultar un absolut èxit com a primer contacte, resultant perfecte per a trencar el gel.

Dins de les activitats en les quals participaren al centre podem destacar les següents:

• Tallers de còmic, d’informàtica i de tecnologia on pogueren experimentar la impressió 3D.
  • Un primer contacte amb la pilota valenciana i el colpball preparada per professorat d’educació física del centre així com una sessió de música tradicional i costums de la nostra terra amb tallers organitzats per professorat del departament de música.
  • El departament de plàstica els va preparar una entrevista a càrrec d’alumnes del batxillerat artístic així com un tour per les diferents obres de graffiti urbà que es troben al casc urbà d’Alberic.

Per la seua part l’alumnat visitant ens va fer una presentació molt dinàmica i divertida sobre el seu país, que incloïa un test al final on posaven a prova el nostre coneixement sobre el seu país. Per sort el passàrem amb nota!

Però el plat fort de les seues activitats va tindre lloc dimecres 17 de maig al teatre Liceu d’Alberic. Amb la sala plena d’alumnes del nostre centre i amb la presència de l’excel·lentíssim alcalde d’Alberic, Antonio Carratalà Mínguez, van escenificar una obra de teatre musical basada en els costums de la seua terra. L’alumnat de tercer d’ESO d’ISCA, per la seua part, va oferir un concert que va complementar a la perfecció l’acte.

Concert musical 3er ESO
Obra teatre eslovena

No tot ha estat activitats formals al centre, també han gaudit d’activitats d’oci com ara:

• Tour guiat per Alberic visitant l’ermita i l’entorn de La Muntanyeta entre d’altres.
  • Visita turística a València, amb visita a l’Oceanogràfic.
  • Excursions a la platja de Cullera i l’estany, i a Xàtiva amb una exigent pujada a peu al castell inclosa!
València
Castell de Xàtiva

Cal fer menció a part a l’activitat culinària que vàrem fer a l’institut l’últim dia de la seua estada. Mentre que nosaltres els vàrem fer una paella de dinar de comiat, els nostres visitants ens cuinaren el seu plat estrella: Prekmurska gibanica. Amb la xerradeta de després del dinar s’acabaren de compartir totes les experiències viscudes i es va deixar ben clar la intenció de seguir en contacte i plantejar nous projectes en comú.

En resum, l’experiència no ha pogut resultar més positiva, complint a la perfecció amb els objectius marcats: tant l’alumnat com el professorat i les famílies han quedat tan il·lusionats amb el resultat que, tot i el grandíssim volum de feina que suposa abans i durant la seua execució, ens fa estar pensant ja en la manera de seguir per aquest camí que acabem d’encetar.

Comissió d’Internacionalització d’ISCA