Projecte educatiu del menjador escolar

El menjador escolar del CEIP Isabel Ferrer no sols és un servei complementari d’alimentació, sinó també un espai educatiu amb valor pedagògic, on es treballen hàbits saludables, normes de convivència i valors de responsabilitat, respecte i autonomia.

Aquest projecte educatiu defineix els objectius i criteris que orienten l’organització i la dinamització del menjador com a part integrant del projecte educatiu del centre.

1. Objectius educatius del menjador escolar

  • Fomentar hàbits alimentaris saludables, respectant les necessitats nutricionals dels xiquets i xiquetes.
  • Desenvolupar l’autonomia personal en la higiene, el comportament i l’alimentació.
  • Promoure valors de convivència: respecte entre iguals, cortesia amb el personal, comportament adequat a taula.
  • Estimular el respecte per la diversitat cultural, alimentària i de costums.
  • Garantir un espai segur, inclusiu i educatiu, especialment per a l’alumnat amb NESE o necessitats sociofamiliars específiques.
  • Potenciar la participació de l’alumnat en activitats lúdiques, esportives o culturals durant el temps de migdia.

2. Organització i gestió

  • El servei de menjador és gestionat per una empresa autoritzada, amb coordinació amb l’equip directiu del centre i la Comissió de Menjador del Consell Escolar.
  • El menú és revisat per professionals de la nutrició i s’adapta a les al·lèrgies, intoleràncies i altres necessitats dietètiques dels alumnes.
  • El personal de menjador (monitors/es) actua com a agents educatius i rep formació específica en convivència, primers auxilis i inclusió.

3. Projecte de convivència en el menjador

  • Aplicació d’un protocol de normes de conducta, consensuat amb la comunitat educativa.
  • Actuacions educatives davant conflictes lleus i greus.
  • Activitats de sensibilització sobre higiene, bones pràctiques i sostenibilitat (reducció de residus, reutilització, consum responsable…).
  • Coordinació amb el Pla de Convivència del centre per garantir coherència educativa.

4. Activitats complementàries i educatives

Durant el temps de migdia, es poden oferir activitats que complementen la formació integral de l’alumnat:

  • Tallers creatius, jocs cooperatius i activitats dirigides.
  • Activitats de lectura, audiovisuals o culturals.
  • Projectes en coordinació amb altres àmbits del PEC (medi ambient, igualtat, coeducació…).

Aquestes activitats es programen tenint en compte l’edat de l’alumnat, la participació voluntària i el caràcter educatiu i lúdic.

5. Coordinació amb la comunitat educativa

  • Reunions periòdiques entre l’empresa, l’equip directiu i la Comissió de Menjador.
  • Comunicació amb les famílies a través d’informes, reunions o plataformes digitals.
  • Coordinació entre monitors/es i tutors/es per detectar necessitats i fer seguiment d’aspectes educatius o de convivència.
  • Participació de les famílies en activitats puntuals o celebracions relacionades amb el menjador.

El menjador escolar es configura així com un espai educatiu clau dins del centre, que contribueix a la formació integral de l’alumnat i reforça els valors del PEC.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies