Línia pedagògica de centre

En el CEIP Isabel Ferrer, establim una visió pedagògica compromesa amb una educació integral i inclusiva que promoga el desenvolupament de totes les capacitats dels nostres alumnes i alumnas a nivell cognitiu, emocional, físic i social. Aspirem a proporcionar una educació de qualitat que afavorisca un desenvolupament integral, estimulant la curiositat, la creativitat i el pensament crític del nostre alumnat, preparant-lo per a un futur ple d’oportunitats i reptes, amb confiança i determinació, mentre fomentem valors d’igualtat, respecte i col·laboració en la nostra comunitat escolar. Us donem la benvinguda a una aventura apassionant de descobriment i aprenentatge, amb una línia pedagògica articulada al voltant dels següents principis fonamentals:

COMPETÈNCIA COMUNICATIVA

Donat la importancia de la competencia comunicativa, es potenciaran les habilitats relatives a l’expressió i comprensió oral i escrita, al raonament pràctic i al pensament crític des de les diferents àrees d’aprenentatge. Donem molta importància a afavorir el FOMENT LECTOR treballant la lectura a través de les activitats recollides en les nostres mesures per al foment de la lectura.

PROGRAMACIÓ MULTINIVELL

A través d’una programació multinivell ens adaptem a la diversitat de nivells de coneixement i ritmes d’aprenentatge dels nostres alumnes, oferim suport personalitzat que permet als estudiants avançar segons les seues capacitats i interessos, fomentant així un aprenentatge significatiu i equitatiu.

ENTORN INCLUSIU

Treballem activament per crear un entorn inclusiu, respectuós i acollidor on cada alumne es senti valorat i tinga l’oportunitat de participar plenament, independentment de les seues diferències individuals. Considerem la diversitat com un valor enriquidor i fonamental de la nostra comunitat educativa. A més, col·laborem amb les famílies i altres agents educatius per garantir la plena integració i suport dels estudiants amb necessitats educatives especials.

CULTURA DE L’ESFORÇ

Promovem una cultura basada en la valoració de l’esforç, la constància i la superació personal. Inculquem al nostre alumnat la importància del treball diligent i la capacitat de superar reptes, fomentant així la seua autonomia, resiliència i responsabilitat en el procés d’aprenentatge. Al mateix temps, reconeixem i celebrem els èxits i progressos individuals, inspirant a cada alumna i alumne a donar el millor de si mateixos en cada situació.

COMPETÈNCIA EMOCIONAL

Considerem fonamental el desenvolupament de les competències emocionals i socials del nostre alumnat. A través d’activitats específiques, promovem la consciència emocional, l’empatia i les habilitats per a les relacions positives, afavorint així un clima escolar saludable i el benestar integral dels nostres estudiants.

FORMACIÓ EN VALORS

Es fomentarà l’educació en valors, el respecte a les normes de convivència, les habilitats socials, l’afectivitat i la coeducació, com a mesures per al desenvolupament de la personalitat i integració de l’alumnat a través del Pla d’Acció Tutorial i les “Mesures de centre per a la igualtat i convivència”, incloent en les nostres programacions diferents temàtiques i celebració d’efermèrides.

IMPLICACIÓ ACTIVA DE LES FAMÍLIES

Considerem essencial la implicació activa de les famílies i la comunitat en el procés educatiu. Establim canals de comunicació oberts i fluids amb les famílies, promovem la participació en activitats escolars i col·laborem amb entitats i institucions del nostre entorn per enriquir l’experiència educativa del nostre alumnat i promoure el desenvolupament integral de la comunitat escolar.

CREATIVITAT I INNOVACIÓ

Apostem per una educació que estimule la creativitat i la capacitat d’innovació del nostre alumnat. A través de metodologies actives i projectes interdisciplinaris, fomentem la curiositat, la resolució de problemes i la capacitat de pensar de manera crítica i creativa.

NOVES TECNOLOGIES

Aprofitem les noves tecnologies com a eines potents per enriquir el procés d’ensenyament-aprenentatge. A través de l’ús adequat de les TIC, fomentem la competència digital dels nostres alumnes i promovem la creació i el consum crític de continguts digitals.

SORTIDES EDUCATIVES

Considerem que l’aprenentatge no només es produeix dins de l’aula, sinó també a través de l’experiència directa i el contacte amb l’entorn. Per això, organitzem sortides educatives, excursions i activitats pràctiques que permeten als alumnes aprendre de manera significativa, connectant els continguts curriculars amb la vida real.

AVALUACIÓ FORMATIVA

Entenem l’avaluació com un procés continu i formatiu que serveix per a orientar i millorar l’aprenentatge del nostre alumnat. Emprant una varietat de tècniques d’avaluació diversificades i inclusives, com l’observació directa, les rubriques, proves orals i escrites,  l’avaluació entre iguals, autoavaluació, etc. proporcionem retroalimentació constant i personalitzada que afavoreix el desenvolupament integral de cada estudiant.

SOSTENIBILITAT

Apostem per una educació compromesa amb la sostenibilitat i la cura del medi ambient. Mitjançant activitats centrades en la sostenibilitat i el respecte pel medi natural, sensibilitzem al nostre alumnat sobre la importància de la conservació del planeta i promovem accions concretes per a la seua protecció i preservació.

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

En el nostre centre, reconeixem el valor transformador de l’educació artística en el desenvolupament dels nostres alumnes. A través de l’expressió creativa en les diferents formes d’art, com ara la música, la dansa, les arts visuals i escèniques, fomentem la seva imaginació, sensibilitat i habilitats artístiques. Creiem que l’art pot inspirar, emocionar i connectar-nos amb el món que ens envolta de manera única. Per això, promovem l’accés equitatiu a les arts i encoratgem la participació activa dels nostres alumnes en activitats artístiques i culturals. A través de l’educació artística, aspirem a formar individus creatius, crítics i capaços de contribuir al enriquiment cultural i emocional de la societat.

METODOLOGIA CENTRADA EN L’ALUMNE

Apostem per una metodologia activa i participativa, centrada en l’alumne. Reconeixem la diversitat d’habilitats, interessos i estils d’aprenentatge dels nostres alumnes, adaptant el nostre enfocament pedagògic per a atendre les necessitats individuals de cadascun, incentivant la curiositat, la creativitat i la capacitat de resolució de problemes del nostre alumnat. Mitjançant l’aplicació del DUA, oferim una varietat de materials, recursos i estratègies d’ensenyament que permeten l’accessibilitat i l’èxit per a totes i tots els estudiants, independentment de les seues característiques individuals. Aquesta metodologia serà oberta, flexible, amb un enfocament globalitzador i aprenentatge significatiu.

PROMOCIÓ DE LA SALUT

Promoure la salut integral dels nostres alumnes és una prioritat per a nosaltres. A través d’una educació per a la salut basada en el respecte, la consciència i la responsabilitat, aspirem a formar individus capacitats per prendre decisions saludables al llarg de les seues vides. Així, fomentem hàbits saludables en l’àmbit físic, emocional i social, conscients que una bona salut és fonamental per al benestar i l’èxit personal. Treballem en col·laboració amb les famílies i altres agents educatius per garantir una formació integral que promoga el desenvolupament de persones saludables i felices.

RECURSOS MATERIALS

Apostem per la  diversitat de recursos materials (didàctics, manipulatius, tecnològics, per al desenvolupament artístic i creatiu, esportius i recreatius, etc). Dins d’aquesta diversitat tractem els llibres de text com a un recurs més ,una font d’informació que complementa altres estratègies d’aprenentatge, sense considerar-lo com una prescripció rígida; més aviat, encoratgem als nostres docents a utilitzar-lo de manera flexible, adaptant-lo a les necessitats i ritmes d’aprenentatge dels alumnes, sense necessitat de seguir-lo al peu de la lletra o treballar-lo de principi a fi. La seua incorporació serà de forma progressiva a partir de 1r de primària. 

En l’etapa d’infantil, considerant les característiques evolutives i la manera com aprenen els xiquets i les xiquetes entre els 3 i els 6 anys, afavorim el desenvolupament de l’autonomia personal i social a través de la vivència individual i col.lectiva de situacions quotidianes. A més, l’acció de l’alumnat en infantil s’ocupa preferentment, per una part, del joc i l’exploració lliure o acompanyat del medi físic i natural mitjançant diferents materials manipulatius i, per altra part, la realització de diferents propostes de joc i activitat, en espais preparats, inspiradors, acurats i acollidors, que afavoreixen el desenvolupament de diferents competències. 

ENTORN I ARREL CULTURAL

Fomentem el coneixement i la valoració del nostre entorn i arrel cultural, fonamental per a la formació dels nostres alumnes. A través de l’educació en el patrimoni local, la història, la llengua, les tradicions i les festes del nostre poble, busquem connectar-los amb les seues arrels i fomentar un sentit d’identitat i pertinença.