Organització de l’orientació educativa i professional

L’orientació educativa al CEIP Isabel Ferrer forma part fonamental del procés educatiu i es concep com una acció contínua, preventiva, inclusiva i col·laborativa, dirigida a afavorir el desenvolupament integral de tot l’alumnat. La seua funció és acompanyar els processos d’aprenentatge i desenvolupament personal, social i acadèmic, i contribuir a la construcció d’una escola per a totes i tots.

En el nostre centre, l’orientació s’organitza des de tres àmbits principals d’actuació:

a) Atenció a la diversitat

L’orientació participa activament en la detecció, valoració i seguiment de les necessitats educatives de l’alumnat, tant permanents com temporals. Es col·labora estretament amb el claustre per adaptar metodologies, estratègies i suports, amb l’objectiu de garantir una resposta educativa ajustada a cada situació.

b) Suport a l’acció tutorial

L’orientació educativa recolza la tasca dels tutors i tutores, facilitant recursos per a la dinamització del grup, la gestió de la convivència, la presa de decisions, l’educació emocional i el desenvolupament de competències personals i socials. També s’impulsen accions per fomentar la igualtat de gènere, la inclusió i la prevenció de conflictes.

c) Coordinació amb les famílies i altres serveis

L’equip d’orientació estableix una relació directa amb les famílies per a informar, assessorar i acompanyar en el procés educatiu dels seus fills i filles. Així mateix, es manté una coordinació fluïda amb serveis externs (Unitat Especialitzada d’Orientació, Serveis Socials, EOE, centres de salut mental infantil, etc.) per a garantir una intervenció integral.

Tot aquest treball és liderat i coordinat per l’orientadora del centre, amb el suport de l’equip docent. En els casos que ho requereixen, també es compta amb la col·laboració de professionals com l’AL (Audició i Llenguatge), l’especialista en Pedagogia Terapèutica i o altres especialistes.

Encara que a l’etapa d’educació primària l’orientació professionalno és encara un àmbit específic de treball, sí que es fomenten activitats de coneixement de si mateix, d’expressió d’interessos, de valors i d’aproximació al món social i laboral, com a base per a futures decisions personals i acadèmiques.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies