Els objectius i les prioritats d’actuació del CEIP Isabel Ferrer responen al compromís del centre amb la qualitat educativa, la igualtat d’oportunitats i el desenvolupament integral de l’alumnat. Aquests objectius orienten totes les accions educatives i organitzatives i es concreten tenint en compte les característiques del nostre alumnat, les necessitats de la comunitat educativa i el context social i cultural del centre.
Els principals objectius del nostre projecte educatiu són:
- Fomentar una educació inclusiva i equitativa, que permeta atendre la diversitat de l’alumnat i garantir el dret a l’educació en condicions d’igualtat.
- Afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat, potenciant les seues capacitats personals, socials, emocionals i acadèmiques.
- Millorar els resultats acadèmics, mitjançant metodologies actives, col·laboratives i centrades en l’aprenentatge significatiu.
- Potenciar la convivència positiva i la resolució pacífica de conflictes, amb un pla de convivència que promoga el respecte, la tolerància i la participació activa de l’alumnat.
- Consolidar una cultura d’escola democràtica i participativa, amb la implicació de totes les famílies, el claustre i l’alumnat en la presa de decisions.
- Incorporar la perspectiva de gènere i l’educació en valors com a eixos transversals de totes les àrees i activitats educatives.
- Impulsar l’ús pedagògic de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a eina per a millorar els processos d’ensenyament-aprenentatge.
- Enfortir la coordinació i el treball en equip del professorat, afavorint la formació permanent i el desenvolupament professional.
- Aprofundir en la sostenibilitat i l’educació ambiental, fomentant hàbits responsables i respectuosos amb el medi ambient.
Les prioritats d’actuació del centre es determinen a partir d’una anàlisi de la realitat educativa i es revisen periòdicament en funció de l’avaluació interna i dels objectius fixats pel consell escolar. Aquestes prioritats es concreten cada curs en la programació general anual (PGA) i orienten la planificació pedagògica, organitzativa i de convivència del centre.
