Línia pedagògica de centre

En el CEIP Isabel Ferrer, establim una visió pedagògica compromesa amb una educació integral i inclusiva que promoga el desenvolupament de totes les capacitats dels nostres alumnes i alumnas a nivell cognitiu, emocional, físic i social. Aspirem a proporcionar una educació de qualitat que afavorisca un desenvolupament integral, estimulant la curiositat, la creativitat i el pensament crític del nostre alumnat, preparant-lo per a un futur ple d’oportunitats i reptes, amb confiança i determinació, mentre fomentem valors d’igualtat, respecte i col·laboració en la nostra comunitat escolar. Us donem la benvinguda a una aventura apassionant de descobriment i aprenentatge, amb una línia pedagògica articulada al voltant dels següents principis fonamentals:

COMPETÈNCIA COMUNICATIVA

Donat la importancia de la competencia comunicativa, es potenciaran les habilitats relatives a l’expressió i comprensió oral i escrita, al raonament pràctic i al pensament crític des de les diferents àrees d’aprenentatge. Donem molta importància a afavorir el FOMENT LECTOR treballant la lectura a través de les activitats recollides en les nostres mesures per al foment de la lectura.

PROGRAMACIÓ MULTINIVELL

A través d’una programació multinivell ens adaptem a la diversitat de nivells de coneixement i ritmes d’aprenentatge dels nostres alumnes, oferim suport personalitzat que permet als estudiants avançar segons les seues capacitats i interessos, fomentant així un aprenentatge significatiu i equitatiu.

ENTORN INCLUSIU

Treballem activament per crear un entorn inclusiu, respectuós i acollidor on cada alumne es senti valorat i tinga l’oportunitat de participar plenament, independentment de les seues diferències individuals. Considerem la diversitat com un valor enriquidor i fonamental de la nostra comunitat educativa. A més, col·laborem amb les famílies i altres agents educatius per garantir la plena integració i suport dels estudiants amb necessitats educatives especials.

CULTURA DE L’ESFORÇ

Promovem una cultura basada en la valoració de l’esforç, la constància i la superació personal. Inculquem al nostre alumnat la importància del treball diligent i la capacitat de superar reptes, fomentant així la seua autonomia, resiliència i responsabilitat en el procés d’aprenentatge. Al mateix temps, reconeixem i celebrem els èxits i progressos individuals, inspirant a cada alumna i alumne a donar el millor de si mateixos en cada situació.

COMPETÈNCIA EMOCIONAL

Considerem fonamental el desenvolupament de les competències emocionals i socials del nostre alumnat. A través d’activitats específiques, promovem la consciència emocional, l’empatia i les habilitats per a les relacions positives, afavorint així un clima escolar saludable i el benestar integral dels nostres estudiants.

FORMACIÓ EN VALORS

Es fomentarà l’educació en valors, el respecte a les normes de convivència, les habilitats socials, l’afectivitat i la coeducació, com a mesures per al desenvolupament de la personalitat i integració de l’alumnat a través del Pla d’Acció Tutorial i les “Mesures de centre per a la igualtat i convivència”, incloent en les nostres programacions diferents temàtiques i celebració d’efermèrides.

IMPLICACIÓ ACTIVA DE LES FAMÍLIES

Considerem essencial la implicació activa de les famílies i la comunitat en el procés educatiu. Establim canals de comunicació oberts i fluids amb les famílies, promovem la participació en activitats escolars i col·laborem amb entitats i institucions del nostre entorn per enriquir l’experiència educativa del nostre alumnat i promoure el desenvolupament integral de la comunitat escolar.

CREATIVITAT I INNOVACIÓ

Apostem per una educació que estimule la creativitat i la capacitat d’innovació del nostre alumnat. A través de metodologies actives i projectes interdisciplinaris, fomentem la curiositat, la resolució de problemes i la capacitat de pensar de manera crítica i creativa.

NOVES TECNOLOGIES

Aprofitem les noves tecnologies com a eines potents per enriquir el procés d’ensenyament-aprenentatge. A través de l’ús adequat de les TIC, fomentem la competència digital dels nostres alumnes i promovem la creació i el consum crític de continguts digitals.

SORTIDES EDUCATIVES

Considerem que l’aprenentatge no només es produeix dins de l’aula, sinó també a través de l’experiència directa i el contacte amb l’entorn. Per això, organitzem sortides educatives, excursions i activitats pràctiques que permeten als alumnes aprendre de manera significativa, connectant els continguts curriculars amb la vida real.

AVALUACIÓ FORMATIVA

Entenem l’avaluació com un procés continu i formatiu que serveix per a orientar i millorar l’aprenentatge del nostre alumnat. Emprant una varietat de tècniques d’avaluació diversificades i inclusives, com l’observació directa, les rubriques, proves orals i escrites,  l’avaluació entre iguals, autoavaluació, etc. proporcionem retroalimentació constant i personalitzada que afavoreix el desenvolupament integral de cada estudiant.

SOSTENIBILITAT

Apostem per una educació compromesa amb la sostenibilitat i la cura del medi ambient. Mitjançant activitats centrades en la sostenibilitat i el respecte pel medi natural, sensibilitzem al nostre alumnat sobre la importància de la conservació del planeta i promovem accions concretes per a la seua protecció i preservació.

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

En el nostre centre, reconeixem el valor transformador de l’educació artística en el desenvolupament dels nostres alumnes. A través de l’expressió creativa en les diferents formes d’art, com ara la música, la dansa, les arts visuals i escèniques, fomentem la seva imaginació, sensibilitat i habilitats artístiques. Creiem que l’art pot inspirar, emocionar i connectar-nos amb el món que ens envolta de manera única. Per això, promovem l’accés equitatiu a les arts i encoratgem la participació activa dels nostres alumnes en activitats artístiques i culturals. A través de l’educació artística, aspirem a formar individus creatius, crítics i capaços de contribuir al enriquiment cultural i emocional de la societat.

METODOLOGIA CENTRADA EN L’ALUMNE

Apostem per una metodologia activa i participativa, centrada en l’alumne. Reconeixem la diversitat d’habilitats, interessos i estils d’aprenentatge dels nostres alumnes, adaptant el nostre enfocament pedagògic per a atendre les necessitats individuals de cadascun, incentivant la curiositat, la creativitat i la capacitat de resolució de problemes del nostre alumnat. Mitjançant l’aplicació del DUA, oferim una varietat de materials, recursos i estratègies d’ensenyament que permeten l’accessibilitat i l’èxit per a totes i tots els estudiants, independentment de les seues característiques individuals. Aquesta metodologia serà oberta, flexible, amb un enfocament globalitzador i aprenentatge significatiu.

PROMOCIÓ DE LA SALUT

Promoure la salut integral dels nostres alumnes és una prioritat per a nosaltres. A través d’una educació per a la salut basada en el respecte, la consciència i la responsabilitat, aspirem a formar individus capacitats per prendre decisions saludables al llarg de les seues vides. Així, fomentem hàbits saludables en l’àmbit físic, emocional i social, conscients que una bona salut és fonamental per al benestar i l’èxit personal. Treballem en col·laboració amb les famílies i altres agents educatius per garantir una formació integral que promoga el desenvolupament de persones saludables i felices.

RECURSOS MATERIALS

Apostem per la  diversitat de recursos materials (didàctics, manipulatius, tecnològics, per al desenvolupament artístic i creatiu, esportius i recreatius, etc). Dins d’aquesta diversitat tractem els llibres de text com a un recurs més ,una font d’informació que complementa altres estratègies d’aprenentatge, sense considerar-lo com una prescripció rígida; més aviat, encoratgem als nostres docents a utilitzar-lo de manera flexible, adaptant-lo a les necessitats i ritmes d’aprenentatge dels alumnes, sense necessitat de seguir-lo al peu de la lletra o treballar-lo de principi a fi. La seua incorporació serà de forma progressiva a partir de 1r de primària. 

En l’etapa d’infantil, considerant les característiques evolutives i la manera com aprenen els xiquets i les xiquetes entre els 3 i els 6 anys, afavorim el desenvolupament de l’autonomia personal i social a través de la vivència individual i col.lectiva de situacions quotidianes. A més, l’acció de l’alumnat en infantil s’ocupa preferentment, per una part, del joc i l’exploració lliure o acompanyat del medi físic i natural mitjançant diferents materials manipulatius i, per altra part, la realització de diferents propostes de joc i activitat, en espais preparats, inspiradors, acurats i acollidors, que afavoreixen el desenvolupament de diferents competències. 

ENTORN I ARREL CULTURAL

Fomentem el coneixement i la valoració del nostre entorn i arrel cultural, fonamental per a la formació dels nostres alumnes. A través de l’educació en el patrimoni local, la història, la llengua, les tradicions i les festes del nostre poble, busquem connectar-los amb les seues arrels i fomentar un sentit d’identitat i pertinença. 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies